lördag 29 december 2012

(nyårs)löfte

då är det snart slut på ännu ett år, och för att sammanfatta det här året kort och gott så har det varit ett ganska så ok år
jag har "lärt" mig något nytt ganska så nyligen, som jag ska ta tillvara på
man tror många gånger att barn inte bryr sig så mycket om vad man tycker/tänker/pratar om osv
men det gör dom banne mig
och jag har numera kommit underfund med att min snart 7 årige son bryr sig vääääldigt mycket och han har dessutom mycket att säga till om (helt rätt tycker jag, men kom så plötsligt bara)
han är mycket klok min grabb, och många gånger får han mig att tänka till "på riktigt", han får mig att komma in på rätt bana...att tänka rätt

så mitt största nyårslöfte ska bli till att hedra min underbara son, jag ska verkligen ta till mig alla dina åsikter, alla dina tankar och alla dina funderingar lika mycket som du tar till dig alla mina
det senaste året har vi två kommit så nära varandra (hur det nu är möjligt, eftersom vi alltid har varit det) fast på en helt annan nivå än tidigare
vi pratar på ett helt annat sätt, diskuterar och bollar tankar med varandra
helt underbart!!

2013 blir ett bra år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar