söndag 3 juli 2011

Allt i allo...

 

Vi har haft 2 st riktigt heta äckliga och klibbiga dagar, jävlar rent ut sagt!
Men ikväll va en härlig kväll då jag och Alfons tog kameran med och tog lite foton, sen satte vi oss ner och gjorde vårt första riktiga collage ihop, som blev såhär fint..:-)

Jag har ju glömt skriva att jag fick jobbet i Kristianstad inom Mejdej-kooperativet, och jag går min intro på tisdag redan, sen har jag fått äran att hoppa in tidigare än väntat 2 st söndagar i rad!
Som det ser ut så kommer jag få vara på det stället i 8 veckor, men Mejdej säger att dom vill gärna ha mig kvar, så deras mål är att hitta fortsatt arbete inom kooperativet, och det låter ju lovande!
Hade varit sååååå roligt om det hade blivit på just det stället jag ska va på, men man kan ju inte få allt...Kanske kanske kanske ska där sluta en tjej till hösten, och då kanske jag har min chans att få efterträda henne...vem vet...

Har även sökt lite annat, och det har ringts i min telefon om alla möjliga jobb (mest som sommarvikarie, men det är jag ju inte i behov av..)
Såg en rolig grej i "Info-bladet" häromdagen, där dom söker en "Fritidsreporter"...
Jag hajade till när det stod: Tycker du om att skriva och fotografera..? (Nääää väl..??)
Tyckte då det va som klippt och skuret till lilla mig, så jag skrev dit, och har nu en uppgift framför mig som ska va klar i aug...En "egen" artikel...
Det va ganska många sökande, men jag ska ge dom en rejäl fight..!

Just nu spelas det Metallica på hög volym, det visas "The big 4" på teve, sen kl 18...Kommer förmodligen drömma om hårdrock ikväll!!
Ett gött avslut på en fiiiin helg...

Ikväll har vi även planerat lite minisemester med barnen, frågade Alfons imorse vad han helst av allt ville göra på sommarlovet, och han säger: Jag vill bada!
Barn i den åldern kräver inte på tok för mycket, utan det är vi päron som ska stimma om en "BRA" semester...
Nästa vecka blir det tripp till Öland (Ölands djurpark) med övernattning i Kalmar, då vi även ska passa på att hälsa på lite släkt...
Sen tar vi "Tosse" en dag då vädret är heeeelt okej...Vi har ju både Killebom och Östersjö framför oss, och det är ju inbokat för de små...Jag har bara 3 veckor kvar, sen börja jag arbeta...
Men mycket sol och BAD ska det hinnas bli...

Imorgon blir det dock vuxentid i form av bio, äntligen!!!
Vi ska se "Kronjuvelerna", och det är jag , Gunnel och Cissi än så länge...

Nu säger jag godnatt, ska se färdigt Metallica, sen bingen...

KRAM på er
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Stort Grattis till jobbet!!!
    Såg med annonsen i Info-bladet...Hoppas du får jobbet, det skulle passa dig perfekt...

    Trevligt med små utflykter med barnen, så gör vi med...
    Nästa vecka(måndag) åker vi med till Ölands Djurpark och sen övernattning i Kalmar...

    Ha en mysig dag!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahahaha roligt, vi har med planerat måndag i nästa vecka..:-) Kanske vi ses i vimlet..-) Vilket hotell har ni bokat??

    SvaraRadera
  3. Vi har bokat First Hotell Witt...

    Ja det hade varit kul om vi träffats...

    Kram

    SvaraRadera