torsdag 7 juni 2012

Besöka pappa

Tyckte det va dags idag för ett kärt besök, Peter har inte allt för kul på sjukhuset, det är då vi kommer in i bilden. Eftersom det vatt känsligt för Alfons pratade vi och bestämde redan igår, att jag skulle komma hämta på dagis efter lunch, sen köra. Alvin som (nästan) hela tiden vatt tyst och bara hängt med, hade pratat hjärtligt om pappa på dagis, han va glad att vi skulle åka dit...Min älskade liten!! Besöket idag gick bättre, båda trollungarna sprang rakt i pappas famn, och där blev det kramkalas!! Alfons ville prata om gången innan, varför pappa va sååå ledsen, och att han blev oxå ledsen då...Där satt de båda och hade värsta diskussion...Tiden går tokfort och Alfons är så "vuxen" på nåt vis, min älskade älskade unge!! Det har vatt tuffa dagar för Peter, som jag körde in akut i tisdags, efter först kramp i högersidan som sedan gick över till domningar som inte gav med sig. De senaste veckorna har han inte vatt sig likt, och jag har tjatat...men men... När han ringde 1177 i tisdags hänvisade dom direkt till 112, och då körde jag in han. Det va en ganska så obehaglig resa in, Peter talade lite sluddrigt och frågade om samma sak 3 ggr, men jag va lugn som en filbunke (lustigt nog) På CSK har de gjort en massa tester, en CT då det först trodde stroke, som tack och lov INTE visade det tillslut! Han har fått bekräftat att han har diabetes, då sockret har legat på 29!! och det ska ligga på typ 6, därav insulin...Blodtryck har vatt högt, medicin för det...Dom skulle göra en röntgen av hals för dom sa nåt om förträngning som kunde göra att fingrar domnade, men det va bra imorse, och dom har nu kommit fram till att det måste bero på det höga sockret...Viktnedgång 8 kg på kort tid... Vilka dagar!!!!! Kanske får han komma hem imorgon, han vill, vi vill!!! Vi får se... Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar