söndag 13 juni 2010

Em & Bellanotte...

Har just sagt hejdå till mina sötnosar Em & Bella...Just när det kändes som jäkligast, satt det fint med den här inplanerade "tjejaftonen"...Mina räddare i nöden, för jag höll på och sprängas här hemma av all renovering och huligan-ungar!

Jag är jättetacksam för allt min man gör, han är duktig, men det tär...
Renovering hit och renovering dit...Sen kostar allt också, och allt är helt plötsligt en "pengafråga", och jag som hatar allt som har med pengar och göra...
Jag är den oekonomiska i familjen, kan handla upp alla pengar i världen om jag fick chans till det!
Peter är den ekonomiska, nästan för mycket (men hellre det) men jag kan bara inte, hur mycket jag än vill, så är jag och kommer förbli en slösmaja!

Jag saknar att få hjälpa till med renoveringen, men nån måste ju ta barnen...Det är nog där jag blir less på allt, jag springer och försöker sysselsätta dom små, Peter bankar på (i köket) och jag känner bara BLÄÄÄÄÄ...
Sen går det såklart ut över fel person(er), och det dåliga samvetet kommer krypandes...Jag vet, jag är en jäkla hagga! (jag erkänner i alla fall.)

Så till er som letar hus, köp ett färdigt!!!!
Jag kommer säkert ångra detta sen, när vi väl är klara, för då blir det ju "vårt"...Men ändå, fy äckelblä för renovering!

Nu till mina saviors Em och Bella, vilken myskväll tillsammans, och vilket gott käk! Och Bellas raplåt lär jag drömma om inatt..."Bella bellanotte" nåt sånt...Hur skön som helst den där underbara tjejen!
Och söta fina Em med dom finaste ögonen, vacker som få, fnittandes vid bordet...
Ni är LOVELY!!!
Ser fram emot nästa gång...

Nu blir det lite tevemys, tråkig fotboll på teven men får försöka mysa av mitt snygga sällskap istället..:-)

KRAM

1 kommentar: