lördag 19 juni 2010

Liten har blivit STOR...

Häromdagen satt Peter & Alfons vid datan och spana in karuseller på Liseberg...Jag stod och agera disktant, och lyssnar på de 2 med spända öron...
Peter frågar:

-Hur lång vad det Alfons va sist du kolla??

Mammahjärtat bankar, karuseller och längd, ingen bra kombination alls! Och jag som är LIVRÄDD för karuseller, ska nu "slänga" upp min son i såna...
Tänkte först ljuga en trudilutt ang längden, men pep ärligt fram:

-1,09 på 4-årskontrollen...

Peter kontrade:

-Men då har han ju säkert växt nån centimeter, härligt! Alfons, du FÅR åka Lisebergbanan!!

De båda gör highfive och fortsätter spanar...
Jag står i köket och diskar i blindo...
Den härliga weekend-resan som jag sett fram emot sen i våras, blev genast en mardröm..!

Idag när jag åter igen stod och diska (gör jag inget annat??) så ringer telefonen, och jag hör en liten röst däri...
Det visar sig va Alfons kompis Sixten, dom skolades in samtidigt i januari, och hela familjen har vatt här på grillpartaj för ett par helger sen...Så vi känner varandra lagom bra...

-Får jag prata med Alfons, säger Sixten...

Jag ropar på min son, han den där som genast har blivit på tok för stor, på tok för snabbt...
Han tar luren:

-Hej det är Alfons! HEEEJ Sixten, ja jag vill komma och leka, hur dags..?

Dom bestämmer genom luren att Alfons gärna får komma omedelbums, värst va leksugna man kan va:-)
Vi mammor pratar en svängom i luren, och 3 minuter senare sitter jag och den "store" i silverbilen påväg till Sixten.
Det är FÖRSTA gången jag lämnar Alfons hos en lekkompis, det känns lite konstigt måste jag erkänna...Fast på ett bra sätt, då vi ändå känner varandra (lagom bra.)

Väl framme, blir det snabbt ett avsked och en puss på mun från en leksugen kille..

-Vi ringer mamma när jag ska hem, Hej då!!

Ja tiden går alldeles för fort ibland, jag säger då det...

Här hemma målas det, taket ska upp ikväll...Jag har städat över och undervåningen, med lille Alvin som släptåg...Hans favorithobby för tillfället är att stänga av dammsugaren, lagom skoj för en städtant som jag...

KRAM på ett tag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar