tisdag 8 juni 2010

Sommarkompis & annat smått och gott...

Alfons är i extas för sommarkompisen Valentin är på besök!
De 2 söta grabbsen, 2 st riktiga energiknippen träffades idag och det lektes vill jag lova...Det va svårt att sära på de 2, men vi bestämde en heldag på torsdag...
Jisses vilka faderskopior dessutom, inte riktigt klokt! Det va som att backa bandet 30 år tillbaka...En liten Peter-kopia & en liten Johan-kopia...Att man kunde va SÅÅÅÅ lika sina pappor, det hade jag inte en aning om...

Annars rullar det på som vanligt, Alfons är inne i en liten "period" som vi kallar för "en tidig tonårs-trots"
Jag är helt imponerad över vad en 4-åring kan åstadkomma, och alla knappar han kan trycka på för att medvetet göra en till värsta galenpannan..!
Vilka gräl dessa dagar, som vi lyckligtvis har kunnat bli vänner ifrån, och försökt diskutera oss fram till en "bättre" lösning...Svettigt värre, och det är ju så jäkla tråkigt och gå och tjata vareviga dag, man är ju helt slut om kvällarna...
Undrar hur det ska bli då när den riktiga tonårs-trotsen kommer...Men det är ju ett tag till...

Idag när jag går in på min internetbank för att kolla mina kronor, ser jag den kära underbara skatteåterbäringen, då blir man HAPPY!!
Känner att det riktigt skriker shopping i hela kroppen, men men...

Häromdagen gick jag och pojkarna ner till havet, Alfons ville håva fisk...Lyckades få ihop ca 10 st, som han ville ta med hem...Jag förklara för han att dom inte skulle överleva detta, och komma till "fiskhimlen" och det tyckte han inte gjorde nåt...hmmm..!
Väl hemma är han nere med händerna i spannen och klappar på de små fiskarna, sen kommer han in och visar en och säger:

-Mamma titta, den "gådde" av på mitten...(säkert!)

Min son "fiskmördaren" försökte övertala sin mamma att dom typ dog av sig själva hela bunken...Alla låg och flöt, och det va bara att begrava dom små stackarna...
Visst att dom flesta dog för att dom inte fick vara kvar i sitt lilla fiskhav, men jag tror att min härliga pojke hjälpte till ganska så bra...
Nästa gång har vi bestämt att vi ska hälla tillbaka alla fiskar, så dom får vara med alla sina fiskkompisar istället..:-)

Alvin har börjat sova längre på morgonen nu, får väcka han runt 8.00, men sen "glömmer" han bort att sova på dagen, för han tycker förmodligen att det räcker med "sovmorgon"...Underbara fisrumpa!
Får se hur länge han pallar med sin nya morgonrutin...

Nu blir det sortering av sopor, imorgon kommer sopbilen...Hörs en annan dag!

KRAMAR

1 kommentar:

  1. Auuw gumman! Jag saknar också våra dagar! Men vi får träffas privat istället. ; ) På sön ska det bli jättekul..och gott! : ) Jag tar med kameran så kan du få se några bilder iaf. Haha lille Alfons är för go. Han får nog ha några mer "tåliga" husdjur..som inte går av på mitten. ; ) Ha det fint! Puss!

    SvaraRadera