måndag 12 mars 2012

Första gången...

Trodde Lille Alvin va redo för bio, han tjatade en heeeel dag om den där bion med enhörningen, och när vi är på plats efter att ha handlat lite godis och han har fått välja plats, börjar filmen...

Och vad händer tror ni..?

Han blir skiträdd!!! Hoppar upp i knäet på mamma och gnäller att han vill hem...

Jag packar ihop våra tillhörigheter och sätter oss längre bak, men det är kört!!
Nej nej nej, inte bio- heeeeeeem!! ser jag Alvins mun säga och vi får gå ut från salongen...

Den snälla Daniel som jobbar där försöker rädda situationen med att visa "biorummet" och göra sitt bästa för att fånga Alvins nyfikenhet...
Men Alvin är en bestämd liten man, och har han bestämt sig så har han bestämt sig...

Han drar mig i fingrarna och vill hem, så vi får pengarna tillbaka (tack..) och Alvin får en godispåse av snälla Daniel för plåster på såren...

I bilen säger sen Alvin:

- Gillar inte bion mamma, men gillar godiset..:-)

Så jag antar att biofantasterna i den här familjen är jag och Alfons...

Tack gode gud för det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar