onsdag 28 mars 2012

Ledig dag...

Lediga dagar man har....låter väl skönt..?
Men är man ledig då?
Svar: Nej!

Idag va det upp innan tupp, som vanligt de få lediga dagar man har, ja då ska ungarna upp INNAN klockuret ringer!!
Och dagen börjar så, vaknar mitt i sin gosesömn och ska va glad-mamma hela dagen. Men idag har jag verkligen lyckats!

Först ut på listan va klippning på Alvin, som gick över förväntan SKITBRA!!
Han hade stora tussar som inte gick att kamma ur, som Jenny fixade smärtfritt utan problem, bara det va värt 260 pengar!!
Sen fick han klipp på toppar och lite uppklipp där bak för att förhindra fler tussar...

Därefter fikade vi på Kopparsträdet med Jenka, sen blev det en runda på stan i det fina vädret.
Kl 13 va vi på plats ute på Björket för att fira den sötaste lilla ettåring, bus och lek ett par timmar, sen hem för och fixa mat...Snart blir det fotbollsskola för Alfons, och när vi kommer hem därifrån drar jag iväg på bio med Becca...

Kommer jag orka va vaken, då bion är 2.22 tim..??
Sovit ca 4 timmar inatt, har istället fått lyssna på bygdens brunstiga katter...

Nu ska jag ta hand om en söt liten skrikapa som INTE vill äta, bara tjura och tjura och tjura...

Ge mig styrka!!

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar