söndag 25 mars 2012

Sommartider hejhej sommartider!!


Vilken underbar dag det har varit, och vilken underbar helg!!!
Då är lyckan total, eftersom man arbetar varannan, att solen skiner varm och skön på ledig helg!!

Har full sjå med att färda Alvins rum, hockeyn har ju tagit all plats i universum, men nu...NU ska vi bli färdiga!!
Först ut Alvins rum, sen...KÖKET!!!!!! Och detta ska vi bli klara med INNAN semestern, så vi kan göra lite äventyr med kidsen och njuta av ledighet...

Imorgon börja tapetseringen, och på långfredag åker vi till Ikea och inhandlar nya möbler till rummet, som så efterlängtat ska inredas.
Alfons vill i nuläget göra ett byte, då han tycker mamma- pappa ska ta hans rum, så han kan få ha sitt vägg i vägg med lillebror...Såklart ska han få som han vill det lilla hjärtat!!

Projekt kök blir en grej för sig, liiite mer komplicerad, vilket innebär att vi får flytta ut ett par dagar...Spännande ska det bli, och SKÖNT!!!

Pratat lite om min nya satsning som "uppfödare", vilket Peter varit jättemycket emot, blev riktiga ovänner häromdagen, då jag tycker det är orättvist att jag inte ens kan få prova!
Han va villig att lägga ner hockeyn helt, sååååå allvarligt va det...
Men efter den här helgen, kom min svärmor och räddade hela situationen, och tyckte min idé va suuuuper, då hon själv skulle kunna tänka sig en liten "Molly-bebis"...
Och efter lite snack från en moder jord, då ser det mesta annorlunda ut efteråt...Vi har makten vi kvinns!!

Nu sitter jag här och inte är trött men kommer absolut vara imorgon, klockan ringer 6 på kvisten, vilket innebär att jag borde knyta mig sakta men säkert!
Veckans schema ser ut på ett ungefär såhär: jobb, manikyr, massage, after work...NICE!!

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar