tisdag 14 september 2010

Behöver jag skämmas..?

Jag är en sån MYSMÄNNISKA när hösten faller på! Jag gillar vara inomhus, pula lite varstans och bara va...
När kvällen kommer blir vartenda ljus nereldat, på med ny laddning ljus kvällen därpå..!
Jag älskar att sitta inne och lyssna på regnet som droppar på tak och fönsterbläck, älskar att det susar därute och jag är härinne...När mörkret kommer lite tidigare, och ha soffmys med barnen och mannen i huset...Mysfaktorn är just nu glödhet!!

Behöver jag skämmas för att jag älskar hösten?

Alla årstider är fina i sig, jag älskar när det skiftar årstider, våren är som BÄST, då allt börjar leva och växa, all grönska och värmen kommer krypandes...

Sommaren kunde vatt bättre, antingen är den regning och kall, eller stekhet och olidlig, tänk om det bara kunde vara ett mellanting där, så bra sommaren kunde varit då... Men underbar på sitt lilla vis är den ju ändå...

Hösten är fin med alla sina färger, och vintern är ju som den är, bara det kunde va snö som stannar och 10 minus på det, solen som står högt och lyser på allt vitt...Nu fick vi ju en rejäl dos förra vintern, men den va mysig på sitt lilla vis...

Nä jag har bestämt mig för att inte skämmas för att jag är en "höstälskare"...
Den har en massa mys med sig, och mys är alltid välkommet..:-)

Ha en fin mysdag på er, för det ska jag ha...

2 kommentarer:

  1. Håller med dig, JAG ÄÄÄÄÄLSKAR HÖSTEN!!! Färgskiftningarna är det vackraste och att man får en anledning att tända ljus, kura upp sig i soffan och kramas!! Kan bara hålla med dig!!

    Kram, hoppas allt är bra med er!!

    SvaraRadera
  2. Nä det är väl inget o skämmas för.. Jag älskar hösten. Alla färger, den friska luften, myskvällarna och de fina dagarna med sol och hög luft! Hösten är superhärlig! :)

    SvaraRadera