måndag 20 september 2010

Kär & galen...



Alfons är kär....och lite galen samtidigt....
Tjejen heter Selma, går på samma dagis...Tidigare har ju Alfons varit förälskad i Rebecka, men Selma har alltid funnits där vid hans sida...

Nu är det på allvar, han ska gifta sig! När han inte våga fråga själv, skicka han sin kära mor eftersom jag träffa Selmas mamma idag...

- Alfons undrar om det är ok för dig om dom gifter sig med varann..?

- Helt ok..!

När jag hämta Alfons på dagis idag berätta jag för han att allt va grönt och han fick gärna gifta sig för Selmas mamma...

- Sa hon det då mamma?? Att det va ok..?

Ikväll satt han och tänkte så det knaka, helt plötsligt säger han:

- Mamma, jag vill ringa till Selma...

Och ringer, det gör han...

- Hej detta är Alfons, jag vill prata med Selma...Jaha jaja...ok...hejdå!

Det visar sig att Selma är i duschen och ska ringa när hon är klar...
Evig väntan för Alfons som håller hårt i telefonen...RING RING!!

- Hej det är Alfons...Va gör du? Ska du sova snart? Vi ska leka på onsdag...
Hej...jag vet inte vad jag ska säga...Vill hon gifta sig med mig..? (nu pratar han med Selmas mamma..)

Det visar sig att Selma vatt så generad, att hon sprungit ifrån luren och skrikit:

- Jag är så KÄÄÄÄR i honom!!!!

Nåja vi får se vad som händer på onsdag...Han vill köpa en ring i allafall, sen har han bestämt att det ska va "Tacos med köttfärssås" på tallriken, och som "Bröllopslåt" vill han ha ledmotivet till "Cars"...

2 kommentarer:

  1. ha ha jag tror jag dööör gulliga unge!! Naj jag smälter!!=) guuuuu så söttt!! hoppas allt är bra med er kram på er vi ses på fredag!

    SvaraRadera
  2. Underbara unge vad söt han är! Hoppas det blir ett fint bröllop! =) KRAMAR till er alla

    SvaraRadera