onsdag 18 maj 2011

Kluven...


Har hittat en jättekär liten hemmavän, som vill att vi åker och hälsar på honom på måndagkväll...Han föddes den 22 april och vägde 103 g, fick namnet Marabou och är en brunmaskad Birma...
Den brunmaskade Birman är orginalet och väldigt svår att få tag på idag, då alla andra färger har blivit som en fluga för alla...
En raskatt är som bekant mycket dyrare än andra katter, men jag kan försäkra er alla att man verkligen får det man betalar för, för det ÄR skillnad på katt och katt!

Jag är uppvuxen med katter, men efter att ha fått äran att äga en Helig Birma, kommer jag alltid hålla mig till det...

Grejen nu är att jag "försökte" lägga fram detta på ett "bra" sätt till maken igår, han har ju svårt för en ny hemmavän...
Leveransen är inte förrän i augusti och då har man ju lite tid att ställa in sig på, och förbereda sig...
Jag har gått och varit glad och lycklig över Marabou precis hela dagen, och när jag fick se hans bild och prata med hans uppfödare klickade precis ALLT...Men, och det finns ju (tyvärr) alltid ett men...Då är inte man och fru riktigt på samma plan...

Jag kan förstå att det känns dyrt och man har annat att lägga pengar på, jag förstår det...Men det betyder i nuläget nästan allt att få komma till ro med mina känslor, som jag vill ge det här nya livet, att få stilla min saknad...
Det låter säkert helt sjukt i andras öron, men jag vet hur JAG känner...

Så idag är jag lite mer besviken, lite mer ledsen för att vi inte vill samma sak (fast jag förstår ändå..)
För en raskatt får man lägga ca 5000-8000 kr, och Marabou ligger på 6500...

Nåja, jag får väl gå här och känna tomhet och saknad...Det har ju inte känts bra det senaste halvåret, så jag får väl gå och känna såhär ett tag till kan jag tro...
Men ibland så bara brister mitt hjärta, men det är bara nåt jag själv kan förstå...ingen annan...

Snart ska jag bege mig ut på uppdrag, jag tar kameran med för här ska först plåtas dopkort och sen bröllop, detta ser jag såklart fram emot!!!
Kommer lägga in en massa i min bilderblogg vid senare tillfälle, så håll utkik gott folk...

Kram på ett litet tag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar