fredag 27 augusti 2010

Bröllop...

Imorgonbitti då mina mörkbruna ögon slår upp ögonen är det ingen vanlig dag, det är min lillasysters bröllopsdag!
Det ska vi fira med dunder och brak såklart...
Kl 09.00 blir det att sätta upp håret hos min friss och hoppas på att bli lite grann, vet inte vad det är med håret nu förtiden, vi är inte kompisar i alla fall...Sen har man ju gått och blivit sådär "fisvit" i ansiktet, hade hoppats på lite mer färg, men den är som bortspolad...
Nåväl, jag vet att min friss kommer göra underverk, det gör hon alltid, så jag förväntar mig att bli en riktig puma:-)
Sen får man sminka över det värsta, och ta på tanttrosan som drar in magen, för den står rakt ut p g a det kära besöket man får en gång i månaden...Så länge besöket stannar där det ska, för jag har en väldigt jättefin champangefärgad klänning på mig..!

Allt är klart, Alfons bråkar bara om en viss tröja han vill ha på sig imorgon, en "Blixten-tröja"...Jag försökte låta duktig med att säga att man ska ha FINKLÄDER på sig då det nalkas bröllop...Han bara ryckte på sina söta små axlar och tyckte att det visst va en FINTRÖJA, den där Blixten-tröjan...
Va säger man..?
Får ta det där imorgon, samla lite krafter till det...

Jag är så mallig för jag har blivit anlitad som en egen liten mini-fotograf, jag ska få plåta min systers bröllop, och plåta det fina bröllopsparet, ska bli såååå spännande och superskoj! Hoppas på massor av fina bilder, och tackar så hjärtligt mycket för ert förtroende kära brudpar!
Jag ska göra mitt bästa, vilket inte är så svårt, då jag fullkomligt ÄLSKAR att ta foton (jag gör det nästan i sömnen!!)

Vi ska inte stanna kvar över natten vilket vi först bestämde, då vi har vatt och fortfarande är lite förkyldningssjuka, utan vi kör hem när det känns dags för det, ungarna kommer förmodligen sova hela vägen hem, och så långt är det ju inte...
Hade givetvis önskat att en viss älskad person därute visat lite MER intresse över att se sin "familj", men det bli att köra raka vägen hem till Valjehåla, that´s it...
Kan va skönt att krypa ner efter en härlig bröllopsdag, och minnas sin egen för en stund...
Mina tankar och funderingar den senaste veckan, har fått mig att verkligen måna om det jag har i mitt liv, ibland behöver man stanna upp, eller nåt tyvärr kanske måste hända, för att man ska stanna upp och tänka till...
Jag har fått ett helt nytt perspektiv på livet, på gott och ont, mest gott tack och lov! Men det är kämpigt, och jag har vatt ledsen, och förmodligen kommer jag vara det ett tag, men det ska vi kunna ta oss igenom, det är det som är meningen med det hela, vill jag hoppas...

Nu behöver jag stänga ner datan, borsta tänder och gå upp och lägga mig hos min make...Där jag hör hemma, vid hans sida...Somna med han, och få vakna med han...LYCKA!
Ta inget för givet, stanna upp och fundera ett tag på vad ni har, ta ett hårt grepp om det ni har och försök vårda det på finaste sätt...Var rädda om varandra därute, allt kan förändras på en sekund, det finns med och motgångar, det finns vägskäl här i livet, det finna vägar man ska klara av tillsammans, men då måste man va stark, och stark blir man tillsammans med den man älskar...
Älska livet, för man får aldrig tillbaka det, man lever en endaste gång, gör nåt fint av det livet, låt det inte rinna av som en droppe regn från takrännan...

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar