måndag 30 augusti 2010

Låt mig presentera...

 

...VÄRLDENS härligaste 4 ½ åring, Alfons...

En riktig energikille, många järn i elden på en och samma gång...
Pratar mest hela tiden, så fort han slår upp sina underbara gröna ögon, så har han en massa och säga, och så håller han på ända tills det är läggdags...

Sen måste det hända saker, gärna hela tiden, och leka med kompisar vill han göra både i vaket och sovet tillstånd, kompisarna är prio ett nu förtiden...
Busig är han oxå, gillar busa med lillebror och mamma mest, lillebror tycker oftast att det är himlans kul, medan mamma är mindre road och ibland på gränsen till ett nervsammanbrott..!

Ett riktigt litet charmtroll har han gått och blivit på "äldre" da´r, han sätter sina fotspår på gott och ont i de flestas hjärtan, och man glömmer honom aldrig, han med dom guldiga lockarna...
Tjejerna står på kö (för det mesta) och just nu har det vatt mycket prat om Rebecka...Han har redan uttryckt sina första känslor, att han älskar henne, och att man känner i hjärtat när man är riktigt kär, sen blir man konstig i huvet oxå säger han...

Modemedveten börjar du bli, det är viktigt att se bra ut...Du tar pappas "grejer" i håret, fixar till frissen, springer till alla speglar och speglar dig, det är liksom superviktigt...En kväll tog du även pappas deo, och tyckte det va coolt och lukta nåt under armarna...

Omtyckt bland sina vänner är han allt, då det funnits tillfällen att det gråtits för han vatt saknad, och en nära vän har sagt att han vill och MÅSTE bara ha samma hår som sin kompis Alfons, han med dom stora blonda lockarna..!

På 4 ½ år (det där ½ är superviktigt för Alfons!) har du vuxit nåt enormt i mina ögon, liten har blivit stor, du är en mycket klok gosse, du undrar mycket, frågar på tok för mycket, om saker som känns på tok för tidigt att ens förklara...Men man gör ju sitt bästa som förälder, och det hoppas jag du tycker...

Kärleken till dig går inte att förklara, inte ens skriva för den är på tok för stor, enorm, magisk och alldeles alldeles underbar!!! Men jag vet att du vet hur mycket den kärleken är och vad den betyder...

En känslig kille är du, du kryper upp i knäet ibland och förklarar hur du känner, du säger ofta att du älskar mig, älskar pappa, älskar lillebror, och att får höra det är skönare än livet, det enda som betyder nåt, det viktigaste som finns...

Det finns stunder, då jag fortfarande kan titta på dig och gråta av lycka, och jag tor att det alltid kommer att vara så, med sina barn, oavsett ålder...Det tar liksom över, man blir överväldigad...
Man kan aldrig ens tro att man har så mycket känslor innanför kroppen innan man skaffar barn, det tar liksom över, man blir överväldigad...

Min gosse, du ÄLSKAR idrott, och jag tror det är just det som du kommer satsa på, idrotten...Du vill testa på allt, du spelar hockey och du fick dina första skridskor när du va 2 år, du är en kung på isen...
Du spelar golf, du fick dina första klubbor och golfbag när du va 2 ½, och har det i blodet även där...
Nu är han en mallgroda, för han ska börja på hockeyskola i höst med pappa som tränare...

Ja du min sköna gosse, det finns 1000 miljoner saker att skriva om dig, du är underbar på alla vis, busig på alla sätt, du är ALLT med lilla glimten i ögat...

Älskar dig,
Puss från mamma
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Härliga Unge!!! Sötnos

    SvaraRadera
  2. Jaha... Det jag skrev nyss försvann så jag provar igen.
    Vilken sötlök han är din fina Alfons, vännen. Håll hårt i honom för det kommer bli en riktig tjejfavorit tror jag =)
    Till 85% vet vi att det är en lite Alice i magen (annars är det en väldigt blyg Sigge).
    Så vi får ta en playdate i Januari när hon är kommen.
    Hoppas allt är bra med dig annars min vän och hälsa alla piggeliner på jobbet.
    PUSS!

    SvaraRadera