lördag 16 april 2011

Sjuklingarna...

 

Jag som tyckte det va så ögongodis å se när lillebror tyckte synd om storebror igårkväll, han bäddade ner sig intill sin sjuka storebror på soffan, och kände ett stort medlidande...Men det va nog egentligen så att han själv kanske mådde lite halvtaskigt...
För när jag bar upp den lille trollungen och skulle precis lägga ner han kom värsta rapet, sen stod det som en stråle ut ur munnen på stackaren! Kräks i massor skulle jag kunna kalla det för att låta fin, men det va så mycket mer då jag verkligen tycker kräks är bland det värsta som finns (förutom spindlar då..)
Det kom kräks på en stooor del av golvet, hela han själv och halva mig...Gick ner till badrummet och hann inte sätta ner han i badkaret, för det ville visst komma ännu mera kräks...
Hela han blev tömd vill jag lova, och det luktade!!

En välbehövlig dusch, invirad i handduk o satte han i "puffen" så jag kunde börja torka golven (Peter va inte hemma.)
Slänger en blick på trollungen, och han ser för söööööt ut, då han sitter rakt upp och ner och sover!!
Därefter sov han vidare och förblev kräkfri, och imorse va han tillbaks till sin egen lilla person igen...

Alfons hade en jobbig natt då tempen visade 39.9...Han vände och vred sig, sluddrade och stönade...Vaknade i omgångar och fick sin ipren var fjärde timme...
Eftersom båda pojkarna blev dåliga samtidigt, fick vi föräldrar välja ett av barnen att sova med, jättemysigt...
Peter fick kräk och jag fick feber...(skämt å sido..)
Man vill ju vara nära sina barn när dom är dåliga, och dom vill ju vara nära sina föräldrar, iallafall våra...

Dagen idag va febern ganska så hög fram till middag, sen försvann den för att sen komma tillbaka runt 20 tiden...
Så nu ligger han här nere på madrassen och sluddrar sina feber-ramsor...

Hoppas på en feberfri dag imorgon...

Kram på er
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar