måndag 25 april 2011

Stackaren...

Idag har Alfons mått riktigt dåligt, och det visade sig även på tempen för 1 ½ timme sen, då den stod på 40,3..!
Han började sluddra en aning och frysa, och han va stekhet!
Efter att ha pratat med 1177, och på deras begäran har nu Peter åkt in med Alfons till akuten...
Hon spekulerade lite att det kunde röra sig om blodförgiftning, då han har kliat hål på en del plitor. Det är ganska ovanligt men förekommer, och hon reagerade på den enormt höga febern...
Nu innan dom körde visade tempen 39,8 och var är iprenmannen när vi behöver han?!
Jag har endast alvedon, då läkaren rekommenderade den förra veckan, när Alfons hade Scharlakansfeber...Jag har hela tiden kört på ipren, och det är just den jag hade behövt till Alfons ikväll...

Så nu sitter jag som på nålar, och mitt mammahjärta är utanför kroppen!
Längtar tills han får komma hem igen, och att inget allvarligt visat sig...

Kram

2 kommentarer:

  1. Stackars Alfons. Hoppas har får bli frisk nu. Så han kan njuta av vårsolen han med! Kram

    SvaraRadera
  2. nej, men fyyyy, stackars Alfons :-(
    Hoppas verkligen inte det är något allvarligt med honom!!
    Vad gäller Ipren ska det användas med försiktighet till barn och högst 3 dagar, därefter bör man fråga en läkare om det är okej att fortsätta. Just Ipren är inte så bra till barn...
    Vi måste höras under dagen, blir orolig nu :-(
    Massor av kramar

    SvaraRadera