torsdag 7 april 2011

Välgörenhet...


Idag har det varit en dag full av känslor, ibland kommer det över en...
Jag har länge nu mått riktigt dåligt över olika reklamer, där barn far illa i svält och sjukdomar, så idag gjorde vi en jäkligt GOD gärning på jobbet som vi får svar på imorgon...Kan man göra nåt, stort som litet, så är var sak man gör BRA!

När jag ändå va inne på välgörenhet, passade jag på att bli fadder...och då menar jag fadder "på riktigt" där man får kontakt med "sitt" barn, får veta hur det går för han/henne och få hem lite färgglada teckningar då och då...Man ger nåt, och får nåt tillbaks, för att verkligen SE att man gör nytta!
Så nu inväntar jag en broschyr på post, där man tydligen får välja sitt barn (låter kanske hemskt, men det känns bra med ett ansikte...)
Detta ser jag fram emot, och vad gör väl en hundring eller två varje månad..?
Jag tror även detta kan bli intressant för barnen, en grej för dom också, att dom får vara delaktig i nåt så viktigt...

Och när jag ändå va riktigt het i kläderna, har jag nu kastat mig in i ett projekt som blir en riktig utmaning..! Jag ska hjälpa en gammal vän i nöd, och då menar jag verkligen NÖD...Med start imorgon, då jag inväntar mitt första viktiga samtal...
Återkommer mer om detta såklart...

Faan vad jag känner mig GLAD när jag får göra såhär bra saker på en och samma dag! Här ska hjälpas...

Kram och godnatt allesammans

1 kommentar:

  1. Världen behöver fler Jenny! Du har ett otroligt varmt hjärta vännen! Hoppas allt ordna sig för din vän, vill gärna höra hur det går. Kramar

    SvaraRadera