tisdag 21 juni 2011

Alla måsten...

Varför är alla måsten så fruktat jobbiga?!
Och gör man inte alla måsten får man panik...Sen får man ibland höra bak efter att man inte gör nåt, så alla måsten MÅSTE göras!
Och jag tycker verkligen alla måsten är det jobbigaste i världen, jag vill känna för att göra alla måsten, men när känner man det då...aldrig..?

Det här med hus är på gott och ont, för det finns att göra precis hela tiden, och jag är väl inte riktigt den människan...
När dagen har gått, man har gjort det nödvändigaste, som se till att maten står på bordet, slänga in några tvättar, städa och plocka undan, in i diskmaskin och hela den biten, sen har man ungarna man ska roa och hitta på nåt med...Jag är ju den som prioriterar mina barn, först och främst ska dom ha det bra! Sen får det andra komma senare...Men alla tänker inte riktigt så, får då...ja då ligger man efter med alla måsten..!

Jag känner att jag har det över axlarna hela tiden, som idag, MÅSTE jag helt enkelt ta bort ogräs, visst att det är skönt när det väl är väck, men jag vill göra det i lugn och ro, inte springa efter en 2-åring...Hur mycket får jag då gjort..?
Nåja ni tycker nog jag kör värsta gnällramsan här, men det är så jag känner...

Känner att jag aldrig har tid till mina vänner pga alla måsten, och det gör mig inte vidare lycklig...Och hinner jag väl se nån av dom, ja då ska man må dåligt för att man inte har hunnit med alla måsten..!

Nä jag tycker alla måsten är piss! Men visst är det skönt när det väl är gjort, bara det hade tagit slut nån gång..!
Jag vill bara ta det lugnt, må bra, slappna av och vara med mina barn...
Slippa alla måsten, och gå må dåligt över "småsaker"...

Nu blir det scones, och förhoppningsvis snart mysbesök av älskade kusin...

KRAAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar