torsdag 9 juni 2011

 

Imorse drog jag och huliganungarna till Hälsoringen för att kolla upp mina plitor jag har dragit runt på i ca 1 månad...Det visade sig vara ringorm, som smittar från djur till människa...
Så nu har jag två sorters salvor, 1 st mot svamp och 1 st med kortison i och det gör redan verkan!
Utslagen har hamnat på ben, armar, mage, rygg och bröst...Tur hade jag att dom inte hunnit sig upp i fejan, inget skoj då..!

Så nu har jag fått bukt på dom små jävlarna iaf, nu ska om dö bacillerna som äter sig in i min kropp..!

Dagen i all ära har mest bjussat på regn och rastlösa ungar, jag själv har vatt rätt så låg, har inte fått tiden att stanna upp "på riktigt" men man gör väl så gott man kan...
Har hunnit med att söka 5 st jobb när lille Alvin har sovit middag och Alfons har sysselsatt sig med spel eller nåt annat kuligt...
I helgen hoppas jag att huset kan bli färdigmålat, det är mycket runt huset just nu, och ibland tror nog min make att han är gift med värsta superwoman, som ska måla, såga och slipa samtidigt som hon ska sysselsätta 2 st barn, laga mat, städa och fixa...
Ja det märks såååå tydligt ibland att vi är från heeelt olika planeter!!

Ikväll tänder jag ett ljus för underbara Smilla, som har varit borta från mig i ett halft år idag!!
Hjärtat svider och värker fortfarande efter dig, och senast igår satt jag och gick igenom mina bilder, då lilla du ploppade upp...Tårarna kom direkt, du anar inte vad matte saknar sin vän...

Tjatet om en ny hemmavän fortsätter i hålan, då mannen i huset säger "inte nu"...Och kvinnan i huset undrar "när"...
Hade bara önskat få stoppa in lite av mina känslor och tycke i hans kropp, så han skulle kunna förstå mig liiite i alla fall...Jag är nog mest bara "tjatig" i andras öron, men jag ser det mer som en lycka här i huset, att få ha ett litet liv som ger så mycket gos och kel...Kommer aldrig få min hemmavän känns det som, jag blir bara ledsen!
Har fått kontakt med 2 st uppfödare som bor ganska så nära, dom har små bebisar till oss...Men "inte nu" heter det visst ja...

"Men när..?"
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Klart att du ska ha en liten kise o raskatter är lugnare än "bondkatt". Min sambo var inte kattmänniska när vi träffades men nu är han ägare till en egen bustjej som han själv valt ut:) Hoppas du snart får en kise!
    Kram

    SvaraRadera