måndag 28 december 2009

ALFONS...

 

Alfons har ganska så länge vatt intresserad av att rita och skriva, men inte som nu...Han slänger fram sina block och pennor flera gånger om dagen...Och man märker att han har kommit en bra bit på vägen, nu är det JÄTTENOGA att rita INNANFÖR strecken, och när han ska skriva ska det vara VÄÄLDIGT noga...

Idag skrev han MAMMA, PAPPA och APA helt själv...Ok jag sa bokstäverna till honom, mer hjälp behövde han inte...Han har övat ett tag på alfabetet och jag vågar säga att "nästan" ALLA sitter som gjutet i huvet på honom...
Han är riktigt duktig, och det kom vi fram till i somras då han va på kontroll
på Bvc, och dom tyckte han va lika framåt som en 5-6 åring...Då blir man stolt! Och sålänge intresset finns där ska man ju hänga på...Jag verkligen gillar att sitta ner och lära honom skriva och allt det där, och när man märker framstegen så blir man nästan rörd...

Här kommer hans fina teckningar från idag, SÖTNOSEN!!!

Kraaam
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Va duktig han e killen!!:-) verkligen!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller fullständigt med...Superduktig...
    Hur gammal är han?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hejsan & Tack! Han är 3 år och 10 månader, och har alltid vatt ganska så framåt av sig...Vatt tidig med ALLT:-)
    Jag vet inte om han är "tidig" med att skriva, men med tanke på att han inte går på dagis tycker jag att det är ganska stark av honom...
    Sen sägs det ju att killar brukar va lite "sena" av sig...Han kanske har lite brud i sig då!:-)

    Känns ändå bra, då han ska börja på dagis i januari, att han inte är helt insnöad:-)

    Puss på er

    SvaraRadera
  4. Håller med jag oxå! :-).. jätteduktig!!, kanske kan hoppa över dagis och börja nollan direkt? ;-)

    SvaraRadera