tisdag 22 december 2009

Längtar..

 


En hälsning från Alfons till tomten...

- God Jul Tomten, när kommer du till Valjehåla..?

Som alla lyckliga barn nu när snön bara öser ner över oss, så tror dom varenda snöiga dag att den rödklädda knubbisen, dvs Tomten ska komma till oss...Snart så...

Idag har vi haft en HÄRLIG dag tillsammans med Cissi och söta barn, men tiden har gått alldeles FÖR fort idag, det bara small till nånstans på morgonkvisten då jag satte kaffet i halsen ungefär vid 9.30 tiden, och kom på att jag missat Alvins 6 månaderskontroll ungefär med en timme..! Och det har ALDRIG hänt förrut att jag missat mina barns tider, kan säga att det va snopet...Tur hade jag som fick en ny tid vid 10.30, och dit körde vi och Cissi fick va hemma med dom stora busungarna...

Jag tillhör den lyckliga sorten som verkligen ÄLSKAR vår barnläkare, skulle kunna flytta in på hans rum och sitta där hela dagarna, prata sprutor och sörpla kaffe...Han är en fantastisk människa, guldstjärna!
Och han bara drog lite på sina smilband för att jag råkad "glömma" tiden på morgonen....
Hela kollen såg ut som den skulle, han är precis som en 6 månaders ska va, sitta själv, sträcka sig efter saker, ta sig fram på "sitt" eget lilla vis, och allt det dära som ingår i ett 6 månaderspaket...Han hade ökat ca 200 g i vikt på en månad, och växt ½ cm...

Idag har han provat på sin gåstol, och det va skitball...Storebror kunde inte låta bli, som det kliade i fingrar och ben, han va framme HELA tiden för att ge en liten knuff så stolen råkade röra lite på sig...
Så länge dom har kul så...Alvin DYRKAR marken som Alfons går på, aldrig har jag sett en sån ENORM kärlek och lycka, så otroligt fint!

Nu blir det bedtime, imorgon är det "Lillejul" och då väntar vi gäster till Hålan...

KRAMIS
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Hej söt! Inne och läser din blogg, var och varannan dag...är lite dålig på att lämna kommentarer bara! Härligt att allt är kalas med familjen Freij! Blir tokglad så fort det finns nya bilder på dina söta pojkar! Tänkte höra om jag, Marcus & Vilmer kan komma och hälsa på i Valjehåla på lördag eller söndag?
    Vill ju så gärna träffa er! KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Hej söta vän! Jag tänker på er med jättemkt!! På lördag jobbar jag 8-21, men sönd passar oss perfekt:-) Hade vatt hur kul som helst:-) Saknar er å tänker bamse på er...STOR puss

    SvaraRadera