fredag 4 december 2009

Fredag igen...

 

Det går fort i svängarna, redan fredag!
På schemat idag står det middag hos mamma kl 15, lax- mumma!! Jag tar Alvin med mig eftersom Alfons har planerat sin dag med farfar, först åka skridskor, sen titta på match som pappa ska spela kl 19...
Jag och Alvin ska stanna hos mams och se Idol och mysa...

Igår fanns det verkligen 2 st rastlösa själar i huset, i form utav en st mamma och 1 st son...
Efter lite tänk kom Alfons på att vi kunde ju klä (stöka) ner granen, och det lät som en superidé...
Upp på vinden, där vi inte har en nerfällbar stege, utan vi får ta en "klappstege", och va gör Alfons så fort jag har masat mig upp där på vinden, jo drar bort stegen..!
Tror bestämt att han hade planerat detta, lura upp sin mamma på vinden, låtsas vilja klä granen...hmmm....
Han satte ju klart dit stegen direkt, så jag kom ner och granen kunde kläs...Ett JÄTTEFINT resultat, och det viktigaste för Alfons va att välja plats till sin egen kula (baby´s first christmas 2006)
Nu står den här fin och grann, mamma och son är nöjda..:-)

Blev lite rastlösa efter middagen, då gick vi ut för att göra en "egen" buske, och kasta i lite belysning i, jättetjusigt! Sen krattade vi ihop lite löv när vi ändå va på g....Sen blev det mörkt på ett kick...

Lilleman har börjat "sitta" själv nu...Fast på bilden har jag lagt lite kuddar runt om...Han är i allafall HELNÖJD över detta..:-)

Nu ser jag fram emot den där laxmiddagen hos mamma, kurrar lite i magvärlden...
På tal om det så fick jag ett återfall igår...Sög tack i några pepparkakor, jag kunde helt enkelt inte hejda mig...Nån gång lär det ju bli så, man är ju inte mer än människa!:-)

KRAAM
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar