söndag 6 december 2009

 

Jag Alfons Heddan & Alvin körde till Äppelgården idag där det va lite julstämning...
Alfons va helspänd på tomten, som han TILLSLUT vågade sig närma..! Jag va snabbt framme och fångade de båda på bild...

Va där i ca 1½ timme, då regnet kom, men han rida lite häst & vagn (höll på att stryka med på den rundan!) Gubben va nog full eller nåt, och hästarna va VÄLDIGT trötta, svetten rann från dom och tungorna kasade nere i marken, stackarna!

I allafall hade vi en trevlig stund, träffade på Fam Nilsson och Alfons & William han busa till det en liten stund..

Det läskiga är att i 2 dagar på raken har "döden" varit nära...När jag körde till jobbet, så va det däcket där bak som spöka, OSADE bränt i hela Karlshamns kommun, och fälgen va glödhet...En som kollade på det, sa att jag kunde va glad att jag inte körde en meter till, för däcket kunde sprängas..!
Och jag körde hela den vägen med en klump i magen, precis som jag hade det på känn...Döläskigt!

Likadant idag med hästturen, som kunde slutat riktigt illa...När vi hoppa på och kört en stund kom den där klumpen igen...Gubben skulle vända på ett hellustigt ställe där det byggdes...Kan säga att platsen va liten och det va branta diken runt omkring, det trött hästarna orkade inte dra upp oss tillräckligt, så vagnen höll på att välta...Det va RIKTIGT nära, och när jag tänker efter så hade vi definitivt INTE överlevt!

Hoppas INTE detta kommer förfölja mig, hört nåt om 3 st olyckor på raken...Tvi tvi tvi!!!

Nog pratat om det, här kommer bilderna från Äppelgården...

KRAM
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Usch otäckt sånt! Men bilderna såg mysiga ut iaf! Men det har inte blivit nån punktering än eller? Trevligt att se dig idag gumman. ; ) Ännu bättre på fredag! Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny!
    Ojojoj låter som om ni hade änglavakt. Hoppas du är okej. Synd att vi inte hann ses denna vecka, hoppas att det blir snart ändå. Saknar dig! fast vi aldrig träffats..:)
    Ha det så superkul på fredag, många kramar

    SvaraRadera
  3. Bella- Ja det ska bli mys att få kramas med dig!!:-) Gött å se dig oxå på mötet, men det är ALLTID skoj att träffa dig!!!! :-) PUSS

    Lisa- SÖT du är, det värmer i hjärtat!! Hoppas med vi kan ses snart, hade vatt superskoj:-) Får planera ihop nåt, KRAMIS

    SvaraRadera