torsdag 29 juli 2010

En mindre...

Kan inte låta bli att dra lite på smilbanden, när "släktet" håller på dö ut...Min bror Jonas va tidig med att byta sitt efternamn, rakt av bara och tog ett splirrans nytt...
Jag va inte sen jag heller, men ville helst byta det den kvällen min morfar drog mig på käften 2 gånger! Men det tog några år efter det, då jag fick fin kontakt med min pappa igen och snodde hans...
Och nu ska lillasyster gifta sig, och den lilla fisan ska heta Deemonde, vilket låter SÅ klockrent, riktigt stilfullt!
Mamma ska ändra sitt efternamn med, rakt av, ett splirrans nytt...
Inte många kvar av det där "släktet" nu...

Känns riktigt BRA att inte bli förknippad med "dom" längre, den största grisen är dock morfar, så när han trillar i graven känns det som det värsta kommer lägga sig, och har dom andra tur kanske dom glöms bort och slipper skämmas...

Ser fram emot min systers bröllop, hon och jag må va som hund och katt, som natt och dag, som himmel och helvete, men faan vad jag ÄLSKAR henne!
Och till hennes blivande, vi må har haft en del trät, vi har tyckt det bästa och värsta om varandra, men varmt välkommen till familjen ska du vara!

KRAAM

2 kommentarer:

  1. Hej Jenny!
    Nu är jag tillbaka...:)
    Låter inget vidare det här med din morfar men härligt att du känner så för din syster. Själv har jag två systrar som jag älskar nu men vi har väl inte alltid kommit så väl överens. Tänker på Dig!
    Lycka till med allt! Många kramar

    SvaraRadera
  2. Hejsan!! Har tänkt på dig:-) Hoppas allt är bra (jag ska in å skriva på din blogg sen)
    Jo syskonkärlek kan man visa på många olika sätt, jag är GLAD för den kontakt vi har idag, och det ska bli super att få se henne som brud (känns nästan som jag ska gifta mig på nytt!)

    STOR kram

    SvaraRadera