torsdag 1 juli 2010

Pust stön stånk!

Minstingen i huset är så dundertråkig med sitt sov, han är så dundertråkig så jag vet varken ut eller in...
Det har ju aldrig tillhört favoriten det där med att sova, han tycker det räcker med 8 timmars sömn på natten...På dagen får jag nästan tvinga han att sova, en gång på förmiddagen och en till på eftermiddagen, mellan 40 min-1 timme åt gången sover han då, ibland blir det bara en sov mitt på dagen, för han är ju så himlans rädd att han ska missa nåt (förmodligen.)

Och vad resulterar detta i då, tror ni..? Jo en jäkligt gnällig unge! Och en jäkligt sur mamma!

Sen om inte det vore nog, så har han aldrig direkt vatt förtjust i att äta MAT...Nu är han inne i en period igen, då han äter ½ burk mat OM jag har tur...
Har jag otur får jag inte i han mat på flera dagar...Tur det finns mackor, gröt och välling, men man vill ju att han ska få i sig riktig mat med...Har provat "vår" mat också, men antar att han är jäkligt kräsen...Eller bara inte sugen....

Alvin och Alfons är verkligen som dag och natt, men oftast så blir det väl så...
Men guuuud vilken energi det tar..!

Idag har Alvin en sån dag, inte-sova-inte-äta-dag...
En helt underbar dag kommer det bli!

Nu har jag gnällt klart, kaffe på detta, sen blir det att tvångssova den lille fisrumpan...

Kram på er

1 kommentar:

  1. Ja du e en riktigt gnäll hagga!!! Men en kär, snäll sådan! haha...
    Vet hur jobbigt de kan va!!!
    Snart helg, då får Peter kämpa med lillebror lite...
    Puss Puss

    SvaraRadera