lördag 17 juli 2010

Ögonfärg...

 

Det här med ögon är allt bra lustigt...Jag har knallbruna ögon, nåt brunare får man leta efter, men ingen av våra barn har fått den färgen, vilket är lite synd måste jag erkänna...
Men sen fattar jag noll när "dom" säger att under det första året, då bestämmer sig ögonen för vilken färg dom vill ha tydligen...Men inte Alfons ögon, han hade mörkblåa ganska så länge, då alla sa att han kommer bli brunögd, men icke!! Dom blev ljusblå istället då han va ca 1½ år...Sen va dom så i ungefär 1 år, sen blev dom grönmelerade med några små stänk brunt i (fast bara några fjuttiga brunstänk ibland..)...Så verkar dom ha blivit, för nu har han ju haft dom i 2 år...

Alvins ögon är blåa än sålänge, men vi får väl se va hans ögon bestämmer sig för i slutändan...
Många säger att han är så lik sin mamma, men tänk då Alvin med bruna ögon, då snackar vi!

Va tvungen att ta foto på våra ögon idag, för att se själv...Ganska coolt faktiskt...

Kram & trevlig lördag allesammans!!
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Hmmm...
    Ja, man kan undra hur vårt barn kommer se ut med alla färger och kromosomer och X och Y:n och allt...
    Jag trodde nästan att brunt var dominant. Det fick man ju lära sig back in the days, men där ser man.

    Pussas och kramas på MIN Frejan!

    SvaraRadera