söndag 4 april 2010

Det tar ju aldrig slut!!!

Det här jäkla städandet tar musten ur en, för man ser ALDRIG nån skillnad! Man plockar varenda dag, och nångång får man till en riktig städning, MEN...varför får man aldrig NJUTA av ett resultat, då man kan få SE att det ÄR städat..?

Nu är ju jag ingen pedant, jag har hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete...Men ändå! Det ska man ju inte behöva lida för...
Jag tycker det hör till att det ska va lite "småplock" på vissa ställen, då man har barn, annars tycker jag det är lite overkligt...Det har sin charm med lite leksaker här och var...
Men det är inte det som är problemet här hemma, för ärligt talat vet jag inte var all SKIT kommer ifrån..!
När man kommer in i hallen, ser det värre ut än ett dagis, då vi har ALLA årstider framme när det gäller både ytterplagg och skor...Ni kan ju tänka er själva, 3 ½ person bor här, och då snackar vi vår, sommar, höst och vintergrejer precis ÖVERALLT!
Vi har 2 st hyllor där man kan hänga och lägga plagg, och det finns inte en liten liten millimeter som är fri...Jag får PANIK!
Ett skoställ har vi, ETT enda skoställ, och det står skor till förbannelse ÖVERALLT så man snubblar över alla årstider då man sticker näsan innanför dörren...

Nu har jag spenderat en timme ute i hallen, sorterat bort de årstider som inte passar in längre, men märker jag nån skillnad?? NEEEJ!!!

Den här våren hoppas jag på att våra kök ska bli klara, för det är nog det som gör huset en aning "stökigt"...Vi har bott lite "halvdant" i snart 4 år, och det kan va lite jobbigt ibland...
Vi har nästan valt ut vilka färger det ska va, kollat tapeter till det som ska va finrummet, kollat tapeter till Alvins rum, och kollat färg till vårt hus (som ska målas till nästa år, synd!!) Vi hinner inte med en husmålning, och vårt hus verkligen SKRIKER efter en ny färg, för just nu ser det inte riktigt klokt ut..!
Stackars stackars hus...
Man hade ju önskat att få lite hjälp med allt som ska göras, men vi står ganska så ensamma i det hela, och då tar det lite mer tid att få saker och ting gjorda...
Men vi hoppas på att få en del gjort i allafall, samtidigt som man vill NJUTA av våren och sommaren tillsammans med varandra och barnen...

Nä nu ska jag sluta tjata färdigt, måste tyvärr städa fast ingen kommer märka nåt, BLÄÄÄÄ!!!!

Kram sålänge

2 kommentarer:

  1. känner såååå jäkla igen mig i det du skriver. Att man aldrig kan få njuta av ett städat hem och allt som behöver göra. VI är tyvärr inte så lyckligt lottade med massa folk som kan hjälpa handgripligen eller med pengar. Men å andra sidan är det bara vi som tar åt oss äran av det som görs :-)
    Mysig blogg du har och fantastiskt söta barn

    SvaraRadera
  2. Tack Ida:-)
    Håller med, att få ta åt sig äran av nåt man gjort helt själv, det är nästan värt "besväret" om man säger så...
    Ha det bra,

    Kram

    SvaraRadera