söndag 18 april 2010

Helgen...

 

Då va den här helgen förbi, snabbt som ögat...
Igår va det först kalajs hos dagispolaren Jacob, där det bjöds på lek & bus i 2 timmar...
God middag som spagetti och köttfärssås, smarrig ananaspaj med vaniljsås till efterrätt, och glass i strut till dom som ville ha lite extra...Hon kan den där Helena...
Som avslutning fick barnen leta upp sin godispåse, ett härligt kalajs...Tack & bock för det!

På kvällen va det dags för ett annat kalajs, som JAG skulle på...Ett s k "vuxenparty" hos älskade rara Bella, riktigt trevligt! Där va det 15 st girls att underhålla, och det gick vägen för en del av oss, nåt hittar man ju alltid..:-)
TACK min lilla super-Bella, utan dig i världen hade det vatt allt bra tråkigt...Du förgyller den VERKLIGEN min skatt!

Idag tog jag med den minsta i familjen på "min runda", och det kändes bra, med tankte på lördagsgodiset...
Har ju gått ner hela 2 kg på mindre än 2 veckor, mer taggad nu än innan...
Totalt har jag gått ner 10 kg sen i nov, men då hade jag en paus på 5-6 veckor, då det syndades lite...
Men nu är det nya tag som gäller, några kilon till, så är vi där, tjohoo!!!

Alfons har önskat sig en såndär studsmatta som alla sätter ut på tomtarna nu, och det va han och farfar och inhandlade idag...Han kan skämma bort sina barnbarn den mannen..:-) Alfons är i extas, här ska hoppas!! Och vad passar han bättre än en sån, så mycket spring han har i sina små ben..!
Så på tisdag när Peter har "pappadagen" ska den upp, och det ska hoppas!!

KRAM och godnatt...
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar