fredag 30 april 2010

Sömnbrist...

Fan va jobbigt det är när man aldrig får sova tillräckligt...Allt ska ju hänga på sömnen, och det är ju den som avgör hur vi kommer va under dagen...
Jag är riktigt trött på att bli väckt mellan 05.00-06.00 varenda morgon, det sätter sig!
Jag vet att vi är många som lider av sömnbrist, och vad ska man göra åt det?

Jag är inte den personen som kan gå och lägga mig hur tidigt som helst på kvällen heller, då jag tycker det är skitviktigt med den där egentiden...Så hur trött jag än är ibland tvingar jag mig själv, för jag vill känna av lite lugn...
Om jag nu inte är så trött att jag mår riktigt dåligt, för då går kroppen självmant in i sängkammaren snortidigt..!
Ett jäkla dilemma det här med sömnen, skitsvårt...

Inatt har jag sovit 4-5 timmar, för storebror har ju sin hosta och dras med, han hostar så sängen går snart av på mitten...Upp vid 02.00 för att fixa med hostmedicin, sen ville han att jag skulle sova hos honom, vilket jag gjorde, eller försökte, för han hosta mig i örat hela tiden stackaren...
Lyckades nog runt 04.00 tiden somna, då hans hosta lagt sig en aning...Men klockan 05.40 va det dags att möta dagen på riktigt, för då va lillebror till piggelin vaken och go...

Jag vet att föräldralivet är såhär, det får man ta, och det gör man...Men tycker det är så tråkigt att dras med dåligt humör var och varannan dag, för man sovit dåligt...
Någon som har några bra tips och lösningar..?

KRAM på er från en trött mamma

2 kommentarer:

  1. Njae, kanske inga tips, men frisk luft brukar jag kvickna till av iaf! Sen tror jag att även om man är trött så får man energi av att göra något för sig själv! Och...aldrig glömma att dom snart är stora och säger *öh, ja ba, å sen ba* ;-) Kram Ulrica (me&I)

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha ja du har så rätt så Ulrica:-)
    Kram på dig

    SvaraRadera