lördag 3 april 2010

Smått & gott...

Idag efter en god frukost med nygräddade frallor, gav vi oss ut i stada, Alfons ville ha nya converse...
Dom han fick förra året passa inte längre, och nu tog ju pappa på sina, och då uppstod en liten avundsjuka i hallen...
Men jisses vilka priser på skor!!! 549 kr skulle dom ha, sanslöst...
Kikade på ett par "förstaskor" till den lille med, men dom va fasiken dyrare än dyrast (och då är jag inte snål) men man håller ju liiiite extra i plånboken...
Alfons fick sina converse, Alvin köpte vi några söta sandaler till...

Klockan 14 va 3 biljetter bokade på bio, jag Peter och Alfons skulle se "Draktränaren" och det va mysigt!
Vet inte riktigt vad jag ska säga om själva filmen, den va BRA, men om man har lite känsliga barn just i 4-årsåldern, kanske man bör avvakta...Det va himla TUR att vi inte va och såg den på 3D i Bromölla, det hade nog skrämt skiten ur Alfons, fast han är en riktigt liten tuffing!

Efter bion va det dukat påskbord hemma hos Bigge´s, rena lyxen...
Tog mig t o m en liten tupplur i soffan, och det tillhör inte vardagen precis, man får ju passa på...

Nu äntligen sover barnen, godiset ska fram, tända lite ljus, sen blir det filmmys med maken...

Sist men inte minst vill jag säga GRATTIS till sötaste GLORIA idag som firar första födelsedagen, synd att vi inte fick träffa dig...Men vi hann i allafall ge dig en söt liten present...

KRAAM alla påskfirare!

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad massa folk det var på stan idag, helt galet!!!! Nu när våren e´ här vågar sej alla ut :)Kul att läsa om Alfons skor. Isaac hade converse förra året, han AVSKYDDE dom! Vill inte ha, måste jag ha, stackars lille mej osv osv. Kollade på skor på nätet en dag. Inga SÅDANA mamma, lova det sa han och pekade på CONVERSE! lilla plutten. Han vill ha sånna me en krokodil??? NU har jag listat ut att det är LACOSTE! LITE dyrt om det bara är krokodilen som hägrar. Ja jisses, dessa gulliga ungar.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha ja det ska börjas i tid!!!:-) Vilka "krävande" sötnosar vi har:-)
    Kram på dig

    SvaraRadera