måndag 28 februari 2011

Inskolning pågår...

Första dagen för Alvin gick bra, han sprang in utan mamma idag, utan några som helst problem, hittade en vän och börja busa med...
Nån gång ibland sökte han min blick för att ha koll på att jag ändå va i knutarna, gullungen!

Efter det gav vi oss av till Kristianstad för lite snabb-shopping, hittade lite på Polarn & Pyret och H&M, sen hem igen! Alfons skulle ju hämtas, annars hade vi nog traskat på en stund till i staden...Himla trevligt och sådär jättelagom med folk (inga alls typ..) Me like!!

Alvin tyckte det räckte med 15 minuters vila i bilen, och gissa om söthuvet va TRÖTT ikväll?? Jodå, men han orkade ändå till klockan blev 19..!
Nu sover dom båda 2, jag har slängt i lite hårfärg i huvet, sablans utväxt som kommer så snabbt!
Peter tränar, nu är det kval som gäller för hans del...Lycka till med det!

Nu inväntar 3 st jobbdagar för min del... Ser redan fram emot helgen då vi ska hem till underbara Jess och Henke på lördan och heja fram rätt låtar i Andra chansen, och på söndan håller vi det EFTERLÄNGTADE kalaset för världens härligaste 5-åringar Alfons & William!!

Dessa dagar tar Peter inskolningen, och jag tar fredan...Har packat en rejäl kasse med barnböcker som vi ska ge till dagiset imorgon...
Vet inte om man får skriva detta men gör det ändå...Kommunen ger INGENTING till barnen, och frågan om böcker kom upp idag, då dom inte har en enda bok! Dom har fått 3 st grejer till barnen där och resten är lånade...Så imorgon fyller vi på hyllan med barnböcker, alltid nåt!

Nu ska jag spola bort hårfärgen...

KRAM på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar