söndag 10 januari 2010

Härligt med "Alfons-tid"...

Det är inte svårt att sakna tiden med den store killen, och den tiden fick vi idag, och vi FÖRSVANN in i den tiden tillsammans, så underbart!
Det stod bio på menyn, "Alvin & gänget 2" i Bromölla, (världens bästa bio..)
Vi har vatt där en gång innan , fast då på "Spöket Laban" på 40 minuter...Så den här gången va en PRÖVNING..! Men SÅ go & glad kille, satt som ett ljus HELA filmen, klappa händerna och rockade med...Efter ca halva filmen såg jag att han satt och "knep", och jag fråga många gånger om han va kissig, men skaka BESTÄMT på huvet!
Till slut fick jag TVINGA han på en kisspaus...så kissig va han den raringen...

Att sitta där med Alfons och se på han när bion börjar, STORA ögon och jätteimpad av både ljud och stora bioduken, han sitter där och gapar, och är SÅ nöjd! Det är mysigt att se att han myser, det får hela min värld att gunga...Och den stunden med BARA Alfons betyder mer än det mesta, så UNDERBART!!!!

Han har redan bokat in mamma på nästa film, "Prinsessan & grodan"...Kuligt, den ser jag mer än gärna med VÄRLDENS BÄSTA ALFONS!

KRAMS

2 kommentarer:

  1. Vi hade med tänkt se Prinsessan och grodan... men är den inte i 3D?
    Kan vara lite skrämmande för en kille som bara varit på bio 2 gånger att ge sig på?
    Men jag vet inte om det är 3D..fick för mig det bara..den verkar himla bra iallafall :-)
    puss puss och var bra att det gick så bra med den "långa" bion oxå för Alfons :-)

    SvaraRadera
  2. nepp inte 3D...då hade vi inte gått, känns lite väl tidigt...ska ni hänga me på prinsessan å grodan, vi tänkte gå lörd 6 feb kl 14...puss

    SvaraRadera