lördag 9 januari 2010

Nackspärr & nageltrång...

Shit vilka krämpor man kan få såhär inför sin 33 årsdag:-) Märks man börjar komma till åldern, hahahaha!!!
Imorse när jag skulle köra ett sidbyte i sängen, så klickade det till i nacken och den låste sig helt! Letade och fläktade efter min mobil jag visste jag hade nära, och tillslut fick min näve tag i den, så jag kunde ringa på hemtelen för Peter va nere med barnen...

- Älskling, du måste hjälpa mig, jag får inte upp mitt huvud!

Snabbt uppe va han min man och försökte hjälpa, men jag bara grät och grät...Tillslut fick jag till en bra ställning, och ville ligga så ett tag...Peter gick ner igen till barnen...
Efter 2 minuter böja det VÄRKA som F-A-N..!! Ville komma upp men jag kunde inte, gråten hittade sig fram igen, kändes som nån huggt av huvet på mig, jag fick inte upp det hur jag än försökte! Jädrans skit!
Tog mina händer och försökte lyfta huvet, men det ville bara ligga kvar på kudden, tillslut fick jag lite dunderkrafter, fick åla mig ner från sängen och ta mitt huvud med, och fick hålla i det HELA vägen ner till toan, där jag satte mig på en pall och börja stört-tjuta!

Antar att jag fått en sån kallad "nackspärr", och jag säger bara fy för bövelen så ONT det gör!!!
Ikväll har Peter fått värma vetekudden och knutit den runt halsen, känns sådär, men jag kan ju inte vända och vrida på huvet...Hoppas det känns bättre imorgon, då jag och Alfons ska ha "egentid", och han har fått bestämma BIO, (Alvin & gänget 2)
Den ser vi fram emot, så kom igen du kära nackspärr..!

Och om inte detta vore nog, så har min stortå gått och fått nageltrång, och inte vilket trång som helst, det är så ILLA att jag måste nog uppsöka läkare...
Ibland ska man bara ha OTUR, det är ju livet det med..:-)

Godnatt

1 kommentar:

  1. Hej! Hoppas du mår bra. Har du ork att träffas denna vecka? Vi är bara upptagna imorgon med babysim annars kan vi när som helst.

    Tänkte hör med dig om ni har lust att komma på barnkalas söndag den 17. Colin fyller den 15:e och vi tänkte ha litet barnkalas den 17, det kommer lite barn hit och leker och lite annat man gör på ett barnkalas :). Det är Colins första barnkalas (och mitt med för den delen :) ). Det är söndag den 17 kl 11-13. Det bjuds på lite mat och tårta och en massa lek.

    Vi tanter kan göra det vi gör bäst, slabba kaffe och snacka skit ;)

    Kram, vi hörs....

    SvaraRadera