onsdag 27 januari 2010

Min STORA älskade unge hade igår saknat sin mamma nåt FRUKTANSVÄRT mycket när han va på dagis!
När han sen skulle förklara detta för mig, så fick jag dagens BÄSTA komplimang (igen)

-Mamma, jag har saknat dig idag! Jag har saknat dig SÅÅÅÅ mycket att jag nästan har kräkits..! (om man nu kan uttala sig så) men barn kan förmodligen det...
Sen fick jag ett jättefint halsband han knåpat ihop, som jag hade på mig hela kvällen...Idag skulle han göra ett till papps eftersom han fyller år imorgon...

Sa till min vän Cissi idag, att jag kan knappt förstå hur Alfons kan sakna mig som han gör, eftersom vi "tjabbar" en del på kvällarna...Känns som han tar med sig dagiset hem, här gapas och skriks, klättras och kastas med saker...Jag blir lite smått nervös av sånt, så tillslut när orket tryter blir jag en smula "galenko", vilket jag INTE vill bli, eftersom jag saknar Alfons när han är på dagis, och ser fram emot att hämta han och ha eftermiddagen-kvällen till lite mys...
Antar att de flesta mammor är med om detta, jag hoppas det så jag inte är helt ENSAM...Jag avskyr att bli arg på barnen, men Alfons är ju i den åldern då han VET vilka knappar han ska trycka på, och det går inte låta bli att bli lite "galenko"...
Varken jag vill eller inte, så blir jag det...Men vi reder ut att ganska så lätt efteråt, och efter kvällssagan blir det alltid puss-kram-Jag Älskar Dig...

Alvin har gått och fått vääääääldigt låååååånga fingrar!! Han kommer åt precis ALLT när han kör runt i sin bästa vän- gåstolen...Jag är helt imponerad över hur mycket han kommer åt, och hur lååååånga fingrarna verkligen kan bli...

Idag åkte Elin & Edvin till Malmö för att hälsa på Patrik (pappan)
Vädergudarna lovar ju snökaos, och det har dragit in lite nu över hålan...Om de nu inte blir VÄRSTA trafikkaos imorgon, så kommer de 2 sötnosarna tillbaka...SÅ mysigt och ha dom här! Har saknat min syster, och dessa myskvällar som innehåller allt barnförbjudet (och killförbjudet) så jag hoppas dom kommer igen, så vi kan fortsätta där vi slutade...

Snart hämta storebror på dagis...Först skotta undan lite härlig snö...
Imorgon har jag en klipptid som väntar, funderar på att klippa av mig håret...

KRAM

1 kommentar:

  1. Jag och familjens lille storebror bråkar också en del. Alldeles för mycket egentligen. Men det verkar som att öronen är avstängda vissa dagar.. Så du är inte ensam om att bli "galenko"...

    SvaraRadera