onsdag 17 februari 2010

Alfons har inte haft det så lätt den här veckan när det vatt lämning på dagis, han har börjat storgråta när jag ska gå, och det har huggt till i mitt mammahjärta...
Jag vet att dom kan komma in i "svackor", men man vänjer sig aldrig vid ledsna barn...

Alvin har det inte allt för lätt med sin förkyldning, den tär på honom, och han hostar så han nästan kräks...Känner dock igen den där hostan, för den hade Alfons med i just samma ålder som Alvin, och det hette nåt så fint som "barn-astma"...Detta växer visst bort, och det gjorde det på Alfons runt 2 årsåldern...Han fick ständigt gå på Bricanyl, flaska efter flaska, och ibland fick vi åka in akut för att inhalera...Tänk va trånga luftrör kan ställa till det för dom små...
Men nu tror jag (eller vet) att Alvin har sammadant, och den här gången behöver jag inte va så nojig som jag va då...
Men det är ju otäckt när man vaknar mitt i natten och det låter som värsta traktorn i spjälsängen..! Det fullkomligt kokar i bröstet, och den där hostan, tvi usch fy blä...

Nu sover den lille i allafall, vilket han behöver efter några väldigt oroliga nätter, skulle med behöva ta en tupplur, men som vanligt har jag VÄLDIGT svårt att bara gå och lägga mig sådär...

Ser dock fram emot kvällen, då jag ska hem till min mor- födelsedagsbarnet, som fyller hela 57 år idag!! GRATTIS världens bästa mamse...Det kommer nåt på posten sen..:-)
Det här med "egentid" har jag inte vatt ett dugg bortskämd med den senaste tiden, så ikväll ska jag riktigt NJUTA!
Peter har (somvanligt) såhär års ALLT och göra, så han ser man ungefär 30 min per dag, om man har tur...Så ikväll är det VERKLIGEN dags för honom att vara pappa på heltid..! Barnen behöver det, och jag behöver det (för att bli en mindre gnällig mamma) och få känna saknaden efter mina små lillfisar..:-)Vilket är det lättaste på jorden att göra...
Samla på lite ny energi i kroppen, japp då är bio GULD, och ett bamsetrevligt sällskap som min mamma, det är aldrig fel..:-)

Nu blir det lite kaffe, och en liiiten titt på teve innan lillebror vaknar...

KRAM

2 kommentarer:

  1. Låter härligt med bio! Det krävs inte mycket för att ladda batterierna, men det är ack så viktigt!
    Vi letade bil i lördags och var barnfria några timmar. Det räckte :)

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny=)
    Jag bor ute i Sölve brevid Brennbergs färghandel vid grustaget. Kram

    SvaraRadera