onsdag 10 februari 2010

Blixten...


Allt handlar om BLIXTEN just nu, BLIXTEN BLIXTEN BLIXTEN...
Han är STORfavoriten, bäst och snabbast på ALLT...

Idag när Alfons kom hem från dagis ville han ha ett namn till utöver dom han redan har...Han ville bestämt baka in Blixten, så han skulle heta Alfons Blixten Lurvas Peter Freij...
Och för att göra det hela mer spännade, gjorde vi en egen liten ceremoni...Vi passa på när han tog sitt kvällsbad, fram med en liten skål med lite vatten i som jag skulle hälla över huvet...Och om inte det vore nog, så hämta jag ner Alfons dopljus som jag tände, och släckte ner i taket...Hans ögon glittrade i mörkret, och han va helnöjd och förväntansfull...
Sen körde vi hela racet med "härmed-döper-jag-Dig-till"

Det va en NÖJD "Blixten" som somnade ikväll...

3 kommentarer:

  1. Här hemma är det mycket Blixten (och Rorri) som gäller också...bilar,påslakan,böcker,ryggsäck..you name it he got it ;-)... gemensamt intresse för söta pojkarna alltså :-)
    Rolig ceremoni.. vilken fantasi!!

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Ja vi kommer på lördag. Nu har jag gått och blivit alldeles förkyld. Vi kan väl träffas någon gång nästa vecka kanske. Jag hör av mig på fredag. Vet inte riktigt vart Möllebackens gympasal ligger. Är det något särskilt han önskar sig? Något med Cars kanske nu när han har upptäckt Blixten. Colin har varit såld på Bilar ett bra tag. Han har en hel del och det leks varje dag med dem... han bara äääälskar dem...

    SvaraRadera
  3. Gud vad mysigt med dop i badkaret! Vad duktig du är osm låter honom fantisera så!!

    SvaraRadera