tisdag 2 februari 2010

Tänker...

Idag blir en sån dag jag INTE hade i mina planer...Skulle egentligen bara hem en vända för att trycka i oss lite frukost, efter vi lämnat av storebror på dagis...
Men efter en tuff natt så har jag INGEN ork, haft flera nätter nu då jag inte har sovit mer än nån timme...Sen jobbade jag på det helgen som va, 31 timmar, så jag känner lite "sviter" av det oxå...Sen gör ju medicinen sitt...
Barnen är förkylda, så här hostas vilt om nätterna, och VARÖR är det ALLTID nätter sånt sker på?!
Alvin ska ju tvunget ha nappen i munnen, och med täppt näsa så fungerar ju det "sådär" bra...Så han vaknar HELA tiden och blir skitledsen den stackaren...
Det är synd om dom när dom är dåliga, sen får dom dras med en surpuppa till mamma som inte fått sova en blund...

Imorse vid 05.00 va lillebror "pigg" och orkade inte kämpa mer med sitt sov, så vi fick bestämt gå upp ur den varma sängen...Ser att ögona åker ihop typ 15 minuter innan det är dags för storebror att gå upp, så det blev ingen sov där heller...Kl 08.50 kör vi till dagis, Alvin somnar i bilen, är hemma 09.10 och försöker göra ALLT för att klä av han ytterkläderna försiktigt så han inte ska vakna, för att tillsammans lägga oss för lite sov, men vad händer...
Ögonen far upp och genast har jag en dunderpigg unge...
Nu far han runt med sin gåstol, jag får väl agera städtant, för det kan man ALLTID göra i detta hus...Det är det jag är SÅ less på just nu, all skit och att det är KONSTANT stökigt i detta hus..! Man plockar och städar men utan resultat, hur är det ens möjligt?!
Och en dag som denna blir man totalt utflippad av allt skit man ser, börjar snart bubbla i huvet på en trött mamma..:-)

En annan sak som retar GALLFEBER på mig är att vi varje år betalar in en avgift på 400 kr för att det ska plogas och sandas här på vintern...kan ju säga att det händer inte allt för ofta, en gång kunde jag inte ens ta mig till jobbet för vi va totalt insnöade...
Idag har vi en massa snö på vägen, och man bara glider runt med bilen...VARFÖR BETALA? Tänk 400 kr från HELA Valjehåla, och Edenryd...Shit med pengar dom bara stoppar på sig...Undrar vad dom gör med pengarna, reser utomlands kanske...

Jag är fortarande "sur" på en människa av mitt eget kött och blod, och jag funderar faktiskt på att allvarligt kasta in handduken när det gäller honom...Tycker att han fick en UNDERBAR chans för flera år sen att bevisa, men har bara tagit den chansen och matat fåglarna med...Jag har 1 st plan först, kanske 2 innan jag fullkomligt STRUNTAR i det, för det tar en enorm energi på mig...Orkar inte mer, och det känns skönt men samtidigt fruktansvärt tråkigt OM det skulle behöva gå så långt...Men isåfall har jag ett rent samvete i det hela, för jag har aldrig bett om nåt annat än att få bli älskad, och att mina barn ska få ha en förebild i sina liv...
Bollen ligger hos honom, inte hos mig...

Nu VILL jag sova, så mitt humör kan bli en smula bättre...

KRAM sålänge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar