torsdag 18 februari 2010

Att verkligen avsky mat...

Jag har ett problem...Alvin vägrar, och då menar jag VÄGRAR äta mat...
Jag vet inte vad jag ska göra, för jag har försökt med ALLT, och i 4 månader dessutom...Provat allt, alla dess sorter, kört med lite fulknep, t o m låtit andra mata...Men nej då..!
Han vill enbart ha välling, gröt, yoghurt och mosad banan...

Jag är hjälplös...
Har pratat med Bvc, och dom tycker jag ska jobba vidare med "problemet", vilket dom verkar se som litet...
Dom tror säkert att man mesar med, och ger en flaska välling direkt för han matvägrar, men jag kan lova att jag praktiskt taget har "tvingat" han tills han nästan spyr...Och det känns åt helsikes FEL!!! Hur långt ska man behöva gå..? Det är väl inte meningen dom ska kräkas heller..!

Är det nån därute som känner igen sig..? Behöver en hjälpande hand, vore förevigt tacksam...
Är det verkligen så farligt att ge dom det dom gillar..? Jag menar, det finns ju dom som hel-ammar hela första året...
Om han ändå äter gröt, dricker välling...Är detta ohälsosamt..?

KRAM från en "orolig" mamma

4 kommentarer:

  1. Edvin vill inte äta gröt och välling. De på Bvc tycker jag ska fortsätta försöka med iaf gröten, om det så bara blir att han äter nån tsk och att Patrik ska försöka när han kommer hem (med kvällsgröten) eftersom Edvin vet att jag har mat. De menar att han har lättare att rata det då...
    Men jag vet inte heller... Inte riktigt samma situation, men kan inte fortsätta amma länge till, maten tar ju slut nån gång.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Har du testat både burk o hemmalagat? Ibland kan de protestera mot bara det ena..
    Min Alvin har heller aldrig barit stor i maten. Han åt dock iallafall lite.. Men vällingen är fortfarande en favorit. Kanske har det med namnet o göra ;)

    SvaraRadera
  3. Jag har en son som inte tog flaskan och bara någon tesked av mat och gröt han ville bara ammas till han var nio månader, sen helt plötsligt bara vände de och han började äta. Tycker inte du ska tvinga honom de blir bara en ond cirkel, de kommer ska du se, ett litet tips bara. Kram Deborah

    SvaraRadera
  4. Tack för inläggen, känns "bra" att veta hur andra har det ibland, för man är ju så inne i sin egen bubbla hela tiden...
    Josse- jag har provat båda, och det verkar som han reagerar på att det finns lite småbitar ibland, sen smaken såklart...Jag få avvakta å se...
    Deborah- Nä det där med tvång är inte riktigt min grej, och jag kommer strunta i att dom tycker det på bvc, jag har alltid sagt att jag ska följa mitt mammahjärta, och det får jag göra, och prova igen om ett litet tag...han får ju i sig NÅT iaf, vore ju hemskt om han varken ville äta eller dricka..!

    Kram på er:-)

    SvaraRadera