lördag 8 januari 2011

Lördag i ett godisskal...

Ja det är syndarnas kväll, jag har redan ordnat så att magen fått i sig både det ena och det andra...Men man kommer in i såna "svackor" då man verkligen måste trycka!!
Ikväll är en sån kväll, och vågen visar säkert nåt kilo + imorgon...
Skit samma, för just NU är det jäkligt gott!

Dagen idag har jag allt vatt lite trött, mannen min har snarkat som fasen, och stockarna drar igång då man såklart sover som skönast...
Jag gillar när man har det lite slappt, speciellt då det inte är nåt vidare väder...
Så det har varit lite mysigt ändå!

Vi har en sångfågel i familjen, och får jag tillfälle ska jag försöka spela in honom...Jag pratar om Lille Alvin...
Varenda morgon dom senaste veckorna vaknar man till skönsång! Han drar sina låtar på raken, och just nu är dom ca 4 st...Han brukar börja med favoriten, ledmotivet till "Thomas och vännerna", och när han värmt upp blir det "Blinka lilla stjärna", sen hör man lite "Tipp tapp"...Och när han är riktigt varm i kläderna sjunger han på engelska, och storfavoriten är given, "Whataya want from me"...
Han är grym, och snart sitter han säkert där med gitarren och lirar...

Alfons har vatt på älskade hockeyskolan, sen va han hemma och vände och ville hänga med farfar och titta en liten runda på när "gubbarna" spelade, men kom hem efter 1 st period...Han har lärt mamma spela på Nintendo wii istället, det tyckte han va roligare...
Nu har jag mina sötnosar vid min sida, godiset står framme och vi ska avnjuta en härlig lördag!!

Ha det fint allesammans, KRAM från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar