söndag 11 oktober 2009

Arbete till TUSEN!

Fy attans vad MÅNGA foton jag har på datan som bara ligger där och riktigt STINKER framkallning!!
Jag tillhör ju den "gamla" sorten, den sorten som framkallar och sätter in i mina fina album...Men när jag går in på datan, så bara FORSAR det foton, ÖVERALLT!!!! Får värsta paniken, för det handlar om ÅR! Och jag är en sån som tar VÄLDIGT MÅNGA foton...
Så här har jag suttit nu i flera timmar, har gått igenom juni-juli-aug...okt, vad f-n hände med september??? Snurrigt värre vill jag lova, man blir lite smått galen!

Nu har jag och göra vill jag lova, fy vilket arbete jag har satt mig i...

Helgen för övrigt, har vatt ganska så lugn...På lördagen körde jag inom Torpet och hämta upp Cissi och Wictor, sen drog vi till Karlshamn. Jag hade Alvin med mig, för de stora grabbsen hade bestämt sig för hockey, så det passade ju oss utmärkt, eftersom Cissis stora grabbs med hade bestämt sig för en "killgrej"...Så vi tog våra småttingar och gjorde stan osäker i ett par timmar, och vad TREVLIGT vi hade det!
SÅ skönt att ibland bara få komma hemifrån med dom minsta, (inget illa menat) men i mitt fall så HATAR Alfons att gå på stan, så det slutar alltid med att jag blir sur och irriterad, så den här dagen va GULD!
Och för Alfons del, så kunde den inte bli så mycket bättre, alla nöjda...

Idag har jag legat lågt, förutom alla foton då...Peter spelade match idag, farfar kom och hämta en supertaggad Alfons...Det blev vinst med hela 7-0, så ett GRATTIS vore ju på sin plats...GRATTIS!!

Skickade iväg ett mms till min syster igår, som hon svara på....Slutade med att vi har bestämt vi ska träffas i slutet på månaden, det kan bli riktigt skoj..! Hoppas det i allafall, syskon ska hålla ihop, livet är alldeles för kort...
Så jag HOPPAS på en nystart, en BRA sådan!

I veckan har jag inte så mycket inplanerat, får se vad veckan har att bjuda på...
Nu ska jag dock fortsätta med mitt "evighetsarbete", lär hålla på HELA natta för tusan..!

Kram

2 kommentarer:

  1. Känner igen mig i det där med foton...För några år sedan innan man hade en digitalkamera, framkallad man och la många timmar för ett fotoalbum...
    Men inte nu längre...

    Vi kör i stället med en fotobok varje år, från Ifolor.se. Där kan man klippa och klistra korten hur man vill och upp till 8 bilder per sida, lägga in text mm.Inte jättedyrt, men perfekt då man tar alla gobitar från hela året. Så kan man ha resten på datorn...

    Ett litet tips bara...

    Ha det bra!!!

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Ja men det va ju supersmart, å det är ju ett kuligt jobb bakom det hela!! Tack för tipset, det ska jag verkligen ta med mig i mitt förvirrade huvud:-)

    Kramen

    SvaraRadera