tisdag 13 oktober 2009

Hösten...

När hösten kommer blir jag återigen en såndär mysmänniska som helst vill va inomhus och pula...Men lite svårt när man har barn, för hur som helst så struntar ju dom i väder och vind, och får dom inte ut och dra ny frisk luft i näsan, har man dom klättrandes som värsta apor i hela huset!

Nu har ju jag (än sålänge) bara en st apa, för den minsta är ju forfarande ganska orörlig..:-) Han har ju ALLA världens myror i hela arslet, och ibland driver han den här innemysmänniskan till kokpunkt!
Jag är ungefär som tjuren Ferdinand, sitta där under sin korkek och bara va...

Det är nåt specielt med hösten, den ÄR fin och jag kan tycka om att det kallnar och blir mörkt mycket tidigare på kvällen...Det tråkiga är ju tröttheten som kommer tillsammans med hösten, jag får INGEN energi alls, jag blir TRÖTT!
Älskar kvällen då man tänder upp alla ljus i hela huset, pelletskaminen är igång och eldas, och man bara NJUTER!!!

Men jag skulle vilja önska mig mer energi för barnens skull, annars tycker jag om att bara ta det lugnt...Jäkla dilemma!

Får försöka ta mig i kragen, packa fikakorgen, ta med barnen ut i skogen eller nåt...Jag slits mellan den orkeslösa och energiska...Vem ska ta överhand..?

Höstkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar