onsdag 28 oktober 2009

Full med bus...

Här i hålan är det lite av en kaosdag, inte fått sova många timmar...
Den lille har förmodligen tänder på gång, har sovit jättedåligt inatt, vaknade kl 03.00 och gallskrek!!! Tystade honom med en flaska, men va orolig ändå..."Pratade" lite för sig själv en timme sådär, och kl 05.30 va det dags igen, GALLSKREK!!!
Då fick hela familjen Freij masa sig upp, kändes sådär måste jag erkänna...

Så mellan 03.00-05.30 har vi vatt mer eller mindre vakna...För drygt en timme sen somnade den lille, försökte gång på gång somna han inomhus men han fick inte sova för den store...Så fort han höll på att somna in, så kom storebror för att pussa på han eller killa han under fötterna, vilket resulterade till en väldigt SUR mamma!
Och när jag bad han gång på gång att försöka vara tyst, nä då skulle han väcka honom med sina överdrivet HÖGA hostningar, helst rakt på oss...Eller det nya nu: att skrämmas, säga BUUUU!!!!! Lillebror håller på att skita i brallan varenda gång, och jag blir så arg att det ryker i pannan..! Så onödigt, men prova säga det till en snart 4 åring som bara skrattar en rakt upp i fejan...

Tillslut nattade jag den lille ute, precis utanför så jag kan se han genom det stora altanfönstret...Och vad gör storebror då..? Jo, ställer sig och bankar på fönstret, och om inte det vore nog, hoppar han sig nästan igenom sig hela golvet..!
Och allt detta för att göra sin mamma ännu rykigare i pannan...

Trött är man, en jättebusig olydig storebror har man, och en jättegnällig övertrött liten 4 månadersbebbe med tänder på g...Hmmm hur ska den här dagen sluta, knappt så jag vill veta...

Ska ställa mig vid spisen nu och tillaga nåt för magarna, mer orkar jag inte...Sen får man väl locka ut storebror på att plocka lite löv eller nåt..!

Kramen från en TRÖTT mamma

2 kommentarer:

  1. Här har vi haft samma problem ett tag. Lillebror närmar sig 9 månader och först nu kan det gå att somna honom med storebror inne.
    Du har kanske redan testat, men här går det bra när jag först engagerar mig i Alvin. Typ börjar kolla på film med honom. Sen sitter han så snällt när jag somnar Felix brevid. Eller om man tar fram leran eller kritorna lite innan det är dags för operation sov ;) Fast inte för långt innan för då hinner han tröttna!
    Är Alfons på dagis?
    Lycka till med o få somningen att fungera!

    SvaraRadera
  2. Hejsan Josse, tack för fina tips:-) Jo jag har testat lite, men som du säger så har han nog hunnit tröttna på det man lagt fram...
    På kvällen är det aldrig nrg problem, den lille somnar runt 18.30, och kl. 19.00 nattar vi Alfons...Jag är ju mkt ensam med barnen, då är det ju klart att allt käns tyngre...

    Alfons börjar på dagis i januari, ska bli skönt för alla, mest för Alfons, för det märks att han har behov av det...
    Är så glad att vi fick plats i Sbg, vi tillhör ju Bromöllasidan, och att få plats i Sbg är GULD värt!!!
    Är dina barn på dagis, hur gamla är dom?

    Ha en bra dag, KRAM

    SvaraRadera