onsdag 21 oktober 2009

Jag överväger in i det sista...

Har ännu inte bestämt om jag ska låta dom vaccinera Alfons...Jag är LIVRÄDD för att låta nån spruta in nåt man inte vet nåt om i hans lilla kropp...
Samtidigt vill jag ju att han ska få va immun...
Jäkla dilemma!

Så här bollar jag...

Att låta dom ge han sprutan, känns som att ge han sjukdommen, för det gör man ju på sätt och vis...Och det känns inte helt ok! Han är en VÄLDIGT frisk liten kille, behöver man ta då..?
Sen tänker jag att man kanske ska låta naturen ha sin gång, att "bromsa" upp och få "hjälpmedel" mot en sjukdom som ska komma, kan det va bra..?
Man kanske ska stå redo för det som kommer och låta kroppen ta hand om det, och på så vis bli starkare...
Jag vet INGENTING om sprutan, mitt mammahjärta brister av tanken på att ge nåt som kan få hemska biverkningar!

Att sen låta dom ge vaccination, och veta att allt blir BRA, ja då hade jag aldrig tvekat! Valet hade vatt enkelt...
Jag tänker att VARFÖR kosta på sig en medicin för miljoner kronor för skojs skull...Dom GER bort medicin mot nåt "hemskt" som ska komma för att folk inte ska insjukna...När jag tänker så, känner jag mig DUM! Varför tveka..?

I dagens läge är det lugnt på influensafronten, DÄRFÖR tvekar de flesta...Men dom vet inte vad som kan komma.. Då brister det ut ett KAOS som inte är av denna värld OM det nu blir riktigt illa...
Eller så är man så förbannat påverkad av media, så man blåser upp det till något eget...
Jag vet ju som sagt INGENTING!
Det enda jag vet är att jag HATAR att behöva välja nåt som kan va bra eller mindre bra till världens mest ÄLSKADE lilla människa!!
Hela kroppen är i uppror, och jag har till imorgon kl 08.30 och bestämma OM vaccin ska ges...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar