fredag 19 mars 2010

Deppig....

Tänk va för lite sömn kan ställa till med bekymmer..! För tillfället mår jag inte alls bra, jag är konstant trött, ont i huvudet och hela jag känner mig SJUK...
Det har gått och blivit en ond cirkel, och mitt humör är så drabbat att det går ut över allt och alla, och det får mig att må ännu sämre...

Jag är överkänslig mot ljud, jag kan tycka att den "normala" ljudnivån här hemma, numera är EXTREM, och jag blir smått nervös...
Stressar upp mig för allt och inget, kan inte koppla av för fem öre...
Folk säger "gå och lägg dig", jomenvisst kan jag göra det, men sömnen måste jag invänta till mannen kommer hem, och då blir det mer på "beställning", och då går det definitivt inte...
Och OM jag går och lägger mig, kommer den där extrema ljudnivån och letar sig upp i min vilosäng...
"Fixa barnvakt" säger nån, men då blir det med en "beställningsgrej"...

Jag får lätt utbrott då den där extrema ljudnivån har nått mina känsliga öron, så jag ibland skriker mig hes...(förlåt mina barn)
Nån säger att det inte hjälper att gnälla, men vad ska man annars göra när man mår dåligt..?
Jag försöker göra mig hörd, då det inte finns en karl i hela världen som förstår, så där är känslan om förståelse totalförstörd...

Idag bara gråter jag så fort nån andas på mig, jag har ont i huvet, ont i bröstet och ont i hjärtat...Jag mår inte alls bra...

Snälla sömn kom tillbaka, så jag kan få bli den där glada mamman igen...Snälla sömn kom tillbaka så jag kan få bli den glada spralliga Jenny igen, snälla!!

1 kommentar:

  1. Tycker jag känner igen mig. Man kan inte sova på beställning hur trött man än är.. Du får be om en sovmorgon på helgen. Kanske kan pojkarna förlja med pappa ut en runda tills du vaknar. Det kan göra susen med bara några timmar extra en morgon.

    SvaraRadera