torsdag 18 mars 2010

Framsteg...


Det har ju hänt en del i lille Alvins liv...
Han har ett tag nu kunnat resa sig & gå längs möbler, och i förra veckan klättra han upp i soffan, som om han gjort det 300 gånger..!
Han är inte jättemycket för att krypa, vill helst stå (och gå) så imorgon blir det att inhandla en lära-gå-vagn...
Han började klappa händer för drygt 1 månad sen, klapp klapp klapp och skrattar med hela ansiktet...Och när man frågar var lampan är, kollar han bestämt upp i taket...
Det är så roligt att se dessa framsteg, och när det väl händer, så händer det på tok för fort!

För storebror går lillebrors framsteg med ilfart, senast idag fråga han sin mamma om inte han och lillebror kunde få springa upp på rummet och vara där och leka tillsammans själva hela dagen...
Fråga går ju, men storebror får nog vänta ett tag till med det...Och längta, för det gör han vill jag lova..!

En ganska så kulig grej häromdagen, då jag kom hem från jobbet, sitter maken och flinar upp sig i soffan...Två sekunder senare bara bubblar det ur honom, som värsta maskinen, och han är SÅ lycklig..!
Alvins första tand va kommen, och detta va min älskade make så glad att han fått vara med om...Där ser man vad jag missar, nu när jag är en arbetare och min man är en pappaledig, och en väldigt lycklig sådan..:-)
Han får nog va med om en del dom här månaderna han ska va ledig, och det är han värd...Nu händer det en massa, och att få komma hem efter en lång arbetsdag och få höra dessa framsteg från en lycklig pappa, det gör mig också VÄLDIGT lycklig!

KRAAM

1 kommentar:

  1. Herregug människa, du skriver ju så man börjar lipa!! Så kärt med peter o Alvin´s lille tand....
    Skönt att de va därför han hade feber o inget annat!!!
    Puss på dig vännen!

    SvaraRadera