onsdag 10 mars 2010

 

Idag efter dagis körde jag iväg med mina 2 raringar till barnläkaren, den där hostan dom ligger inne med går inte av för hackor...Alvin har i stort sett vatt rosslig sen han tittade ut genom "nyckelhålet", men det visade sig va BRA! Och det va ju BRA...Han sa att han behövde bara slänga en blick på de 2 och genast se att detta va FRISKA och VÄLMÅENDE barn..:-) Jotack, det vet jag, men ibland tar mitt mammahjärta överstyr, och säger då det att jag ska köra och lyssna på lungor, ja då MÅSTE jag ju det...
Har vatt lite orolig för lillebror då storebror hade VÄLDIGA problem i hans ålder med "barnastma", men det va inget som visade sig på den lille, och det får jag va tacksam för...(han oxå!)
Alfons lät lite värre på sina lungor, men dessa dagisbaciller som kryper i under skinnet på en, för att sedan stanna där under och invänta en ny, börjar bli en aning halvsegt...
Nåväl, farbror D tyckte inte hostan behövde nån medicin, för det ska gå över av sig självt, och han hostar ju som mest precis innan han ska somna, och det känns som den är på övergång (peppar peppar.)

Imorgon flyr vi fältet, först blir det klippning för Alfons...Sen har vi bokat in oss på en liten "tågluff" och på den hänger även Fru Nilsson, bebis Nilsson och Alfons bästis Willebus med...
Lillebror ska stanna kvar i Hålan och mysa med mormor...
Det ska bli MYSIGT med en "Alfonsdag" även att vi är flera som åker, jag ska MYSA, hålla handen, bjussa på Mc D...
Bara ha ögon för mitt älskade barn, och framförallt bara ha tid för honom...(och självklart mina kära vänner med förstås)
Vi behöver den tiden nu när man jobbar och är hemifrån ganska så mycket...
Alfons frågar ungefär 20 gånger om dagen NÄR mamma kommer hem, för han saknar mig så...Så imorgon ska jag ge han ALL tid i världen!

Nu blir det sängen, sov gott allihop!!!!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar