tisdag 12 oktober 2010

Akuttid...

Jag ringde veterinären, och fick tid ganska så snabbt! Det va till att lämna den store på dagis, hem och leta upp kattburen, och fort mot Näsum...
Väl där, underbara som dom är på det stället, så kolla dom på henne och reagerade över att hon va så kraftigt undernärd, likaså kraftigt uttorkad, och njurarna va påverkade, så det va blodprover och röntgen direkt...
Efter 1 ½ timme konstaterade dom att hon hade en lunginflammation, så det blir medicin i 10 dagar och en specialkost på detta, sen att vi hör av oss när medicinen är slut för att göra en bedömning på hur hon mår min stackars lilla kisse...

Så nu KRYAR VI PÅ OSS, och skräm mig aldrig mer på det viset igen underbara Smilla! Nu kan jag vara lugn och ska mysa så mycket jag bara kan, så hon frisknar till snabbare än kvickt!!

Senare idag då vi har hämtat storebror blir det en akuttid för lille Alvin och hans tänder han slog i i söndags, återkommer om detta lite senare...

KRAM på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar