tisdag 19 oktober 2010

Osis...

Med tanke på senaste veckorna, borde snart oturen vända till nåt positivt...
Jag har på en månad, blivit snuvad på 2 st löner, hållt på förlora min katt, råkat "döda" en annan katt! fått besöka min bror på sjukan....Sen en massa "småplock" som ett avslag på dagisplats, vilket betyder ganska så mycket för oss, eftersom vi söker i annan kommun, och vilka vill inte ha sina barn på samma dagis..?
Sen på allt detta har jag inte fått sova riktigt på månader, säkert år om jag tänker efter riktigt! Helt sjukt...Inte konstig man är trött och att man är häxan surtant var och varannan dag..!

Är jag den ENDA som har sovit SKIT sen jag fick barn..? Jag kan aldrig riktigt slappna av, vet att jag inte har en anledning att oroa mig, men jag gör det ändå!
Min man brukar va lite olydig med att snarka ut mig ur sovrummet, men det är inte det värsta, utan det är att jag inte kan koppla av...Jag ligger och väntar på ljud, ligger och väntar på att Alfons ska bli kissig, ligger och väntar på att jag själv ska bli kissig, ja tusan vet allt..!

Hur gör jag för att LÄRA mig koppla av??? (hjälp!!)

KRAM

4 kommentarer:

  1. Fy stackars dig vilken massa skit du råkat utför...
    Varför ska det alltid va en massa tjabb när man ska söka dagisplats...Var likadant för oss när Ville skulle in, hon på kommunen tyckte inte alls det var ett problem att jag skulle ha mina på 3 olika ställen, 4 om man räknar fritids med...Men det löste sig till slut...

    Du är defintivt inte ensam om att inte få sova, vet knappt när jag sov en hel natt senast. Det är precis som du säger man ligger och lyssnar efter ljud...Sen att lilleman vaknar varje natt gör ju inte saken bättre...

    Kram på dig...

    SvaraRadera
  2. Nä fy det där m dagis är piss...Då söker man så fort man kommit hem från BB, men ändå avslag...Men jag förstår att det är så i vårt fall då vi söker i annan kommun.
    Det vi kan göra nu är att antingen sätta Alvin på annat dagis, sen får han börja i Sbg i aug, men det är ju med ett jäkla hattande!

    Sen vill vi ju att Alfons ska få gå klart, men vi är ju inte garanterade en skolplats till honom i Sbg, då måste vi söka speciellt igen, ja fy en jäkla RÖRA!

    Tradigt det där med sömn, men det är nog så, att vi mammor får med oss det i bagaget tyvärr...På gott och ont...

    Hoppas du kommer den 28 på partyt..?

    Kram tillbaks

    SvaraRadera
  3. Hej söt!
    Vad massa tråk det hänt i er vardag nu då! Problem kommer aldrig ensamma, bara och ta sig igenom det... Sömn är något av en bristvara här oxå sen Vilmer kom. Var faktiskt och köpte mej en yantra matta för ett tag sen, ligger på den varje kväll innan jag ska sova och försöka släppa alla tankar och bara försöker att slappna av istället. Och peppar peppar så tycker jag att jag sover bättre och även om jag bli väckt så har jag mycket lättare för att somna om eftersom jag känner mej så tung i kroppen, nåt att testa kanske? PUSS&KRAM och hälsa alla goa grabbar!

    SvaraRadera
  4. Hej hjärtat mitt!!
    Jo det är som du säger, man tar sig igenom det, och det gör man såklart:-) Men jag vill tro att i allt det tråkiga kommer det nåt gott tillslut...Det måste det göra för att man inte ska sluta fungera, men riktigt så illa är det inte, hahaha!!!

    Hoppas allt är bra med er!!! Tänker på er ofta, fast jag är usel på höra av mig..:-(
    PUSS allihopa

    SvaraRadera