måndag 11 oktober 2010

Att vara saknad...

 

Det är så härligt att få känna av att man är saknad, och att FÅ sakna!
Jag har haft mitt extrema jobbpass i helgen, 31 timmar, detta innebär att jag går på kl 16-21 på fredagen, sen upp och jobba kl 8-21 både lörd & sönd...Ja ni ser ju själva, har man riktig otur, ser man ungarna på fredagen innan man kör, sen ser man dom på måndag morgon igen!
Men den här helgen har varit lite annorlunda, iaf när det gäller den lille...På fredagen va han hur trött som helst sa Peter, endast 1 timmes sov på dagen, men han verkade kämpa in i det sista, antagligen för att va vaken tills jag kom hem, och det va han vill jag lova! Hur kelig som helst och somna ungefär runt 22.30 tiden..!

På lördagen smög jag rundor för att inte väcka, och när jag precis skulle gå hör jag Alfons ropa på mig, han ville ha en kram...Han krama mig hårt och länge och frågade om jag skulle till jobbet, sen krama han mig igen, hårt och länge, hårt och länge...
På kvällen kör jag hem, när jag är hemma och öppnar dörren hör jag den lille "prata"...När jag kommer in i teverummet, blir han tokglad! Han kelas och kramas som aldrig förr! Somnar i min famn 30 minuter senare...

På söndagen, smyger jag iväg utan att väcka killarna...Hade hoppats på en kram från Alfons eftersom han sov på lördagen då jag kom hem, men man kan inte få allt här i världen...
När jag pratar med Alfons i telefon under dagen, frågar han om jag måste jobba så länge, och om jag inte kan komma hem snart...
När jag kommer hem sover de båda, men när vi ska gå och lägga oss, vaknar den lille...Då är det kört, så fort han ser och hör mig släpper han inte taget, så det slutar med att han delar sängen med oss hela natten lång...

Imorse va det HÄRLIGT att få ha sina barn i sin famn, båda ville sitta och gosa i mitt knä, och då mår man som BÄST!
När kl blev 08.30 va det (tyvärr) dags för dagis för den store, denna dagen fotografering! Spännande, och det grejades och fixades med frissen...Sen önskades det mammas kläder (Blingo.) Det blev jeansen som Alfons ÄLSKAR för dom är så mjuka och sköna säger han, en röd-grå-randig rock långärmad, och den gråa Iggy rock över, eftersom det är en kortärmad, fick det bli lager på lager...Drog även på den röd-grå-randiga scarfsen runt halsen, men den va inte populär, men riktigt riktigt snygg till...
Vilken pärla!
När vi kommer till dagis, vänder sig Alfons om och ska kolla in fotografen, då han drämmer rakt in i en bokhylla, och får värsta märket i pannan!! Tur i oturen, då det är på den sidan luggen är kammad, så det kommer kanske inte att synas på fotot...Sen grät han en skvätt, en aning rödgråten, men det la sig efter några minuter...Lille stackaren...

Idag blir det lite städ och plock, ringde tandis precis till den lille som hade lite VÄL närkontakt med vårt klinkergolv igår, och smällde munnen rakt på plattorna, aj aj aj...Fick tid imorgon för att kolla av dom små bissingarna...
I eftermiddag blir det förmodligen en sväng i skogen, tänkte plåta lite höstfärger om barnen är sugna på det...Kanske lite varm choklad med sig lockar...

Hörs sen, KRAAM
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Vilken underbar bild....

    Gud vad det låter jobbigt att jobba så mycket under en så kort period...Förstår att det måste vara svårt att vara ifrån barnen så länge...Fast du vet ju att dom har det bra hos pappa...

    Hoppas det går bra med kissen....

    Kram kram...

    SvaraRadera