onsdag 22 juli 2009


Minstingen i huset har verkligen gått och blivit värsta pappagris nr 1...
Min famn duger då inte!! Han är ärligt talat inte alls bekväm i sin mammas famn, då han skriker mest som en stucken gris...
Men så fort pappa kommer, räddaren i nöden och tar han i sin hockeyfamn, ja då blir det helt tyst...

Dagen har vi tillbringat hemma, för imorse kom det en jättecontainer där vi ska forsla bort en massa skräp i...Men tusan så jäkla uttråkad man blir! Nu har ju inte jag hjälp till en massa, för vi har ju 2 st barn i huset...Alfons hjälpte till i början, men så råkade han ut för en liten olycka som tur var slutade väl, men kunde slutat på akuten...
Det händer alldeles för fort, och detta hände verkligen på 1 sekund.
Ni som har vatt här hemma vet hur man öppnar upp en lucka ner till källaren, som sen stupar rakt ner...Där i trillade Alfons idag, rakt ner, och slog i benen så det sjöng om att! Tur i oturen, mest tur, då han klarade ansiktet, tänder och huvud, för på nåt vis lyckades han ta emot med sina små händer...Och tur va det att han inte trillade ner för HELA trappen, då det hade slutat i blodbad!
Hela mitt hjärta dog där för en stund, då jag såg det hända...Men han va snabbt på benen igen, efter en massa is och inlindat bandage...

Efter lite vila bestämde jag mig att vi, jag och Alfe skulle köra till "bästisaffären" Markislagret, där dom har hela samlingen med Thomas och vännerna...Där fick han välja ut en leksak som plåster på såren...Sen köpte han sig ett tåg, "Emily" till sin samling här hemma.
Sen tog vi en glass och pratade lite om vad som hänt under dagen, då Alfons säger:

- Mamma jag har inte ont längre nu....Men mamma, det gjorde himla ont!!

SÖTA UNDERBARA UNGE!!!!!!

När vi kom hem, kände vi att vi fortfarande ville ha en "förlängd" mamma & son-dag, så vi tog cykeln ner till sjön, för att håva lite fisk och fånga snäckor...Det va mysigt!!! Alfons är så klok och underbar, och att få sitta där på stranden, ha han i sitt knä, samtidigt som vi skrev våra namn i sanden...Det fick mitt hjärta att slå dubbelt, och nu när jag skriver det här blir ögonen helt tårfyllda....
Vilken KÄRLEK!!!!!

Natten som gick ville Alfons att mamma skulle sova hos honom, och det gjorde jag så gärna!
Hade ju sovit typ NOLL natten innan, och Peter lovade att ta den lille fisen, och gissa hur det gick???
SUPERBRA!!!!!
Han behövde bara gå upp en gång men en ICKE gullig liten skrikapa...

Men är man pappagris så är man..:-)

KRAM
Posted by Picasa

6 kommentarer:

  1. Stackars Alfons..fick en liten "Madickenkänsla" där,när hon får hjärnskakning och få en massa presenter...bara han inte ramla ner med flit nu för Thomastågens skull ;-)...
    Usch,vilken tur att det inte blev värre iallafall!
    Den där containern hade ju gärna fått bosätta sig här hemma istället :-D
    puss o kram

    SvaraRadera
  2. hej vännen!
    vilken tur att de gick bra med alfons =) här é de inte jätte roligt... de bara regnar coh regnar så vi går varandra snart på nerverna =D äh så illa är de la inte men vi har riktigt tråkigt!!! saknar er puss o kram ida

    SvaraRadera
  3. Hejsan hoppsan Ida!!

    Man är vädermänniska, så allt går en på nerverna och lite till..:-) Vi tänkte ju där sönd den 2 aug, men vet inte riktigt om det bara blir en dagstripp då, eller så blir det i början av den veckan, månd el tisd...Hur har ni det då, om ni orkar med oss vill säga..;-)

    Puss-kram

    SvaraRadera
  4. Ida, ni får gärna komma hit om ni är SÅ trötta på att vara hemma..;-) Puss

    SvaraRadera
  5. hejsvejs! idag har varit en sån jä*** tråkig dag så jag går snart på väggarna..... melker har typ gnällt hela dagen.. vi funderar på att komma nästa torsdag kanske?? ni får komma när ni vill =D
    puss

    SvaraRadera
  6. Hallå stumpan, trist när ungarna är gnälliga...Ja ni får la gärna komma nästa torsdag om ni vill det:-) Ska höra med mannen när han kommer hem så han inte är uppbokad med hockeyn å all träning..:-) Puss å kram å hälsa

    SvaraRadera